شناسهٔ خبر: 15221 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار "قالوا فی الامام الخامنئی" در عراق

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بغداد کتابچه "قالوا فی الامام الخامنئی"[امام خامنه‎ای در كلام ديگران] منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در این کتاب شخصیت مقام معظم رهبری از دیدگاه و سخنان آیات عظام تقلید، گلپایگانی، اراکی، نجفی مرعشی، سیستانی، بهجت، جوادی آملی، فاضل لنکرانی، و آیات مشکینی، سید محمود هاشمی، مصباح یزدی و شخصیتهای بین المللی مانند خاویر پرز دکوئیار، ولادیمیر پوتین و ... بیان شده است.



افتتاح دارالقرآن در كالج اسلامي المصطفي اوگاندا

ساختمان دارالقرآن در کالج اسلامی المصطفی با حضور رايزن و سفير كشورمان در كامپالا پايتخت اوگاندا افتتاح شد.
ششم ارديبهشت ماه ۹۳، هم زمان با مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت تربیت مربی قرآن، ساختمان دارالقرآن در کالج اسلامی المصطفی و با حضور سفیر و رايزن فرهنگي جمهوری اسلامی ایران، مفتی اعظم اوگاندا ، مدیر موسسه اسلامی بلال در اوگاندا، اساتید قرآنی، فارغ التحصیلان و دانشجویان کالج افتتاح شد.

دراین مراسم، مفتی اعظم اوگاندا شیخ زبیرکایونگا با خواندن دعا و با تلاوت قرآن استاد محمدی رسما این دارالقرآن افتتاح شد.

این دارالقرآن به منظور تقویت و تشویق دانشجویان کالج المصطفی و همچنين به منظور پاتوقی برای اساتید قرآنی دانش آموختگان  راه اندازی گردید
اکبر توحیدلو رایزن فرهنگی ایران در این برنامه با حجت الاسلام والمسلمین سعید شمس، ریاست جامعه المصطفی العالمیه در اوگاندا، توافق نمودند که برای مناسبتهای مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان برنامه هایی را در دستور کار این دارالقرآن قرار دهند.

شركت قاري قرآن از اتيوپي در مسابقه بين المللي قرآن در تهران

"مصطفي يونس يوسف" از كشوراتيوپي در رشته قرائت جهت شركت در سي و يكمين دوره مسابقه بين المللي قرآن در تهران به ايران مي آيد.

به همت رايزني فرهنگي كشورمان در آديس آبابا ، "مصطفي يونس يوسف" ، از كشور اتيوپي جهت شركت در سي و يكمين دوره مسابقه بين المللي قرآن در تهران  در رشته قرائت به ايران مي آيد.

"مصطفي يونس يوسف" در مسابقه سراسري قرآن كريم كه هرساله در ماه مبارك رمضان توسط رايزني فرهنگي كشورمان در اتيوپي برگزار مي گردد، شركت و در سال گذشته موفق به اخذ رتبه اول در رشته قرائت گرديد.

وي همچنين در سال ۲۰۰۶ ميلادي در مسابقه داخلي قرآن كريم در آديس آبابا شركت و موفق به اخذ رتبه دوم در رشته قرائت گرديد.

نظر شما