شناسهٔ خبر: 15229 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد سبز می‌شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از سبز شدن این واحد دانشگاهی، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در بازدید مدیر کل یونسکو از واحد علوم و تحقیقات، کرسی انرژی های تجدیدپذیر به عنوان مرکز تبادل اطلاعات و شبکه تبادل تخصص و مهارت های زیست محیطی انرژی های پاک و جایگزین در منطقه به این واحد دانشگاهی اعطا شود.

به گفته علی عباسپور - رئیس واحد علوم و تحقیقات، این واحد در چارچوب این کرسی در راستای ارتقاء فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی در ارتباط با به کارگیری انرژی های نو مانند انرژی آب، باد، خاک، زمین، گرمایی و پسماند و ... فعالیت می کند. هماهنگی بین تمام مراکز آموزشی و تحقیقاتی در زمینه انرژی نو و پاک در منطقه و جهان همچنین حلقه ارتباط بین این مرکز با جهان و سازمان های بین المللی فعال در این زمینه، از جمله اهداف مدنظر این همکاری است.

وی ادامه داد: تحقیقات زیست محیطی واحد علوم و تحقیقات که در این کرسی به آن اشاره شده است در اختیار مراکز تحقیقات جهانی قرار خواهد گرفت و به طور متقابل این اطلاعات مراکز جهانی در اختیار  محققان دانشگاهی کشور و اساتید دانشگاه های منطقه بسیار مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

عباسپور با بیان این مطلب که اعطاء کرسی انرژی های تجدید پذیر و انرژی های پاک به واحد علوم و تحقیقات، این دانشگاه را در مسیر ارتباط بین المللی با سایر دانشگاه های جهان قرار می دهد، افزود: توجه به انرژی های نو و پاک از منظر کاهش گازهای گلخانه ای و دمای زمین بسیار حائز اهمیت است و جهان چاره ای جزء حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر نخواهد داشت.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک دانشگاه سبز به دنبال مصرف و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به عنوان جایگزین مناسب برای انرژی‌های فسیلی خواهد بود و تلاش می‌شود مواد و انرژی که در واحد علوم و تحقیقات مصرف می شود به محیط زیست آسیب نرساند و از تولید پسماند و ضایعات تا حداکثر ممکن بکاهد.

نظر شما