شناسهٔ خبر: 15232 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شانزدهمین جشن خانه سینما به گردش افتاد

سخنگوی خانه سینما از طرح موضوع بررسی آثار سینمایی که در فاصله دو سال تعطیلی جشن خانه سینما روی پرده رفته‌اند در جشن امسال، در جلسه آینده هیات مدیره خانه سینما خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فرهاد توحیدی سخنگوی خانه سینما درباره تصمیم هیات مدیره خانه سینما برای چگونگی برپایی شانزدهمین جشن خانه سینما گفت: تصمیم‌گیری درباره داوری آثار سینمایی و مشخص شدن این مطلب که آیا فقط فیلم های امسال در جشن خانه سینما مورد ارزیابی قرار گیرند و یا فیلم‌های سینمایی متعلق به سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ که در فاصله تعطیلی خانه سینما اکران شده‌اند نیز در این جشن داوری می‌شوند یا خیر در جلسه آینده هیات مدیره خانه سینما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در تمام سالهایی که جشن خانه سینما برگزار نشد آثار سینمایی در صنفی ترین محفل سینمایی مورد ارزیابی قرار نگرفت، اما واقعیت این است که به دلیل بالا بودن تعداد آثار سینمایی عملا امکان داوری همه این فیلم‌های سه سال گذشته وجود ندارد. نظر شخصی من این است که نشانی از سینمای ایران در دورانی که این نهاد صنفی تعطیل بود در این دوره از برگزاری جشن خانه سینما باشد ولی نظر هیات مدیره خانه سینما و دست‌اندرکاران جشن مهم است.

توحیدی همچنین توضیح داد: البته می‌توان به این نتیجه رسید که آثار متعلق به سال‌های ۹۰ و ۹۱ به شکل دیگری مورد داوری قرار گیرند البته رسیدن به این منظور به شرطی است که امکانات عملی این امر فراهم شود.

رئیس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به جلسه پیش‌روی خانه سینما برای تصمیم‌گیری درباره نحوه برگزاری جشن خانه سینما و انتخاب دبیر جشن گفت: در جلسه‌ای که هیات مدیره خانه سینما به زودی برگزار خواهد کرد جزئیات بیشتری از برگزاری شانزدهمین جشن خانه سینما مشخص می‌شود و خروجی آن جلسه اعلام نام دبیر این دوره از جشن خانه سینما خواهد بود.

توحیدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مکان برگزاری این جشن در این جلسه مشخص خواهد شد؟ گفت: بررسی مکان برگزاری شانزدهمین جشن خانه موسیقی در دستور جلسه پیش رو هیات مدیره خانه سینما نیست و مکان برگزاری جشن خانه سینما در یک ماه باقی مانده به برگزاری جشن مشخص می شود. ضمن اینکه ظرفیت سالن‌ها و مکان های مختلف برای این جشن در دست بررسی است.

کیومرث پوراحمد دبیر پانزدهمین جشن خانه سینما بود که ۲ سال قبل برگزار شد.

نظر شما