شناسهٔ خبر: 15273 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب گویای اشعار خسرو سینایی منتشر می‌شود

مهرداد اسکویی مستندساز از خوانش اشعار خسرو سینایی با عنوان «ترانه‌ شاپرک‌های سپید» و انتشار این اثر در قالب کتاب گویا همراه با موسیقی متن خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ مهرداد اسکویی مستندساز که چندی پیش کتاب گویای «از اهالی امروز» با دکلمه وی توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است گفت: بعد از آلبوم «از اهالی امروز» که تجربه خوبی از دکلمه اشعار سهراب سپهری بود با استاد خسرو سینایی درباره خواندن اشعاری که سروده است، صحبت کردم و این فیلمساز سینمای ایران هم چون آلبوم حاوی اشعار سهراب سپهری را بسیار دوست داشت بر من منت گذاشت و پذیرفت که اشعارش را دکلمه کنم.

این مستندساز در ادامه افزود: به زودی اشعار خسرو سینایی با عنوان «ترانه‌ شاپرک‌های سپید» را خواهم خواند. در حال حاضر مشغول تمرین برای خواندن این اشعار هستم و از سوی دیگر با مرتضی ساعدی، مهدی زارع و رضا نازور برای ساخت موسیقی صحبت شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ام.

اسکویی با اشاره به این که خیلی تمایل دارد خسرو سینایی موسیقی این آلبوم را بسازد، گفت: استاد سینایی آهنگساز قابلی است و هنر موسیقی را به خوبی می‌شناسد به همین دلیل فکر می‌کنم اگر خود این فیلمساز کنار من و اشعارش بیاستد و موسیقی این آلبوم را بسازد قطعا اثر خوبی از آب درخواهد آمد.

کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» افزود: البته ناگفته نماند که بنا دارم پس از خواندن اشعار خسرو سینایی سراغ اشعار عباس کیارستمی و محمدعلی سجادی بروم و در مجموعه‌های مجزا دکلمه‌ای از آثار آنها را هم ارائه دهم. در ابتدا قصد داشتم اشعار این سه فیلمساز را در مجموعه ای نفیس ارائه دهم اما بعد متوجه شدم فضای ذهنی سه فیلمساز بسیار متفاوت از یکدیگر است و نمی توان آنها را در یک مجموعه جا داد.

اسکویی با اشاره به انتشار یکی از آثارش در نمایشگاه کتاب گفت: یک دکلمه دیگر در گروه کتاب‌های «جاناتان مرغ دریایی» نوشته ریچارد باخ دارم که مهدی زارع آهنگسازی کرده و قرار است در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی شود.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر مشغول تمرین برای خواندن کتاب «شازده کوچولو» نوشته معروف دوسنت اگزوپری با ترجمه زنده‌یاد محمد قاضی هستم تا در فرصتی مناسب دکلمه این کتاب نیز روانه بازار شود.

نظر شما