شناسهٔ خبر: 15276 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همه چیز درباره پرویز پرستویی در کتاب زندگی‌نامه‌ش

بازيگر فيلم «آژانس شيشه​اي» می گوید: در نگارش کتاب زندگینامه ام به هیچ وجه خودسانسوری نداشتم و همه چیز را به صراحت گفته ام.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایبنا؛ از بسته فرهنگي «من پرويز پرستويي» در مراسمی ویژه با حضور تولید کنندگان این اثر و اين بازيگر محبوب رونمایی شد تا تصویری از فعالیت ها و تلاش های این هنرمند شصت ساله ایرانی در عرصه بازیگری و خوانندگی ارائه کند. پرستویی خود در توصیف این اثر گفت: «در نگارش کتاب زندگینامه ام به هیچ وجه خودسانسوری نداشتم و همه چیز را به صراحت گفته ام.»

این بازیگر ايبنا در خصوص میزان صراحت موجود در این اثر و پرداختن به وقایع مختلف سینمای ایران و نیز چهره های سینمایی ديگر با اشاره به اینکه در فیلم «چ» قرار بود حضور داشته باشد و حالا حضور ندارد، به ذکر خاطره ای از همکاری با سازندگان این فیلم پرداخت و گفت: «قرار بود در فیلم «چ» 600 میلیون تومان دستمزد بگیرم و این رقمی بود که تا به حال در عمرم دریافت نکرده بودم اما به دلیل رفتار نامناسب تهیه کننده این فیلم با من، حاضر به همکاری با این گروه نشدم. البته الان هم کینه ای نسبت به مهدی کریمی تهیه کننده فیلم «چ» ندارم اما سینما جای این آدم ها نیست. باید در سینما با سلامت فکر و روح جلو آمد. دوربین هم به اندازه محراب مسجد تقدس دارد.»

پرستویی درخصوص میزان صراحت به کار گرفته شده در کتاب نیز گفت: «در این کتاب هیچ خود سانسوری نکردم و هیچ چیزی را پنهان نکردم. در خصوص اینکه جزو طبقه فقیر جامعه بودم نه پُز داده ام و نه آن را پنهان کرده ام و آنچه در فکر و ذهنم بوده را بیان کردم و تنها چیزی که باعث شد این صراحت گفتاری را در فیلم داشتم، حضور لیلی کریمان و صداقت وی بود و اگر او نبود، این اتفاق رخ نمی داد. این اتفاق هم در زمانی رخ داد که اتفاق های زیادی در جامعه افتاده بود. من از سینما بدم نمی آید اما تزئینات و ظواهر سینما مرا به این سمت نکشاند و در این زندگینامه هم سعی کردم صداقت داشته باشم و به مخاطبانم بگویم واقعیت سینما چیست تا دانسته به سراغ این حرفه بیایند. به نظرم کسی که به این عرصه می آید باید از خیلی چیزها چشم پوشی کند والا دوام نمی آورد چون این حرفه خیلی بی رحم است و با کسی تعارف ندارد و هر بار می خواهم دوباره در فیلمی بازی کنم، وحشت دارم که آیا کارم به نتیجه خوبی می رسد یا نه؟».

نظر شما