شناسهٔ خبر: 15288 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه تازه‎ترین كتاب استاد شهید مطهری در نمایشگاه کتاب تهران

كتاب «خدا در اندیشه انسان» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری از سوی انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ كتاب «خدا در اندیشه انسان» مشتمل بر پنج سخنرانی استاد شهید آیت‌الله مطهری در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی است كه در جمعی كه بیشتر آنها را دانشجویان و قشر تحصیل‌كرده تشكیل می‌دادند، ایراد شده است. این مباحث درباره شناخت خدا و ریشه پیدایش فكر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح شده از سوی دانشمندان ماتریالیست است كه در ضمن آن به نقادی ذهن انسان نیز پرداخته شده است، از جمله به شباهت ذهن با آیینه اشاره شده است كه ذهن انسان شبیه آینه است با این تفاوتها که اولاً خطایاب است، ثانیاً خودآگاه است و ثالثاً به درون اشیاء نفوذ می‌کند.

استاد مطهری در ادامه سخن به این موضوع می‌پردازد كه خدا به دلیل نامحدود بودن در ذهن منعكس نمی‌شود. علاوه بر اینکه مواجه با ذهن انسان نیست. سپس نظریه تأثیر شرایط عینی و ذهنی در فكر انسان را مورد بررسی قرار داده، تابعیت مطلق اندیشه نسبت به آن را رد می‌كند. در پایان، این مطلب مورد بحث قرار می‌گیرد كه عالم هستی بدون یك حقیقت بی‌نیاز قابل توجیه نیست.

مباحث این كتاب، بحث ممتازی در خداشناسی و برخی مسائل مرتبط با آن از نظر محتوا و سبك بیان است و برای علاقه‌مندان به معارف اسلامی مغتنم و دانش‌افزاست.

بعد از این مباحث، موضوع «خدا در زندگی انسان» بحث شده است که آن مباحث به صورت کتابی همزمان با این کتاب منتشر شده است.

این کتاب در ۱۰۴ صفحه در قطع رقعی به قیمت ۳۰ هزار ریال توسط انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) منتشر شده است که در نمایشگاه کتاب تهران و در غرفه این ناشر واقع در مصلی، شبستان، انتهای راهروی ۲۲ و با تخفیف ویژه ۲۵% درصدی عرضه می‌شود.

نظر شما