شناسهٔ خبر: 15289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات جدیدترین همایش برای دانشجویان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه طبق تازه ترین آمار 120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند از برگزاری همایشی جدید برای این دانشجویان و دانش آموختگان خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام سید ابو محمد مرتضوی در نشست خبری از برگزاری همایش تجربه جهانی، زندگی ایرانی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور و دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از ایران را دارند، خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش ۱۸ اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود از تازه ترین آمار درباره تعداد دانشجویان ایرانی خارج از کشور خبر داد و گفت: براساس تازه ترین آمارهای وزارت علوم ۱۲۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به برخی تلاش های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای این دانشجویان اظهار داشت: تمرکز در مسائل فرهنگی مربوط به استادان و دانشجویان خارج از کشور، شناخت و تامین نیازهای فرهنگی و عاطفی این افراد از جمله کارکردهای این نهاد نمایندگی به شمار می آید.

وی ادامه داد: گسترش و تعمیق آنچه که مربوط به حوزه های فرهنگی و سیاسی کلی نظام است تلاش می شود توسط نهاد نمایندگی برای این دانشجویان و استادان پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه به علت بعد مسافت و در دسترس نبودن دانشجویان ایرانی خارج از کشور محدویدت هایی برای ما وجود دارد تاکید کرد: شناخت کافی از نیازهای این دانشجویان کار دشواری است.

حجت الاسلام مرتضوی برخی از راه های ارتباط با دانشجویان و استادان خارج از کشور را برگزاری همایش ها اعزام به عمره مفرده دانست و اظهار داشت: شاید خروجی کار فرهنگی زیاد قابل لمس نباشد اما تلاشمان را می کنیم بهترین ارتباط را با این دانشجویان و استادان داشته باشیم.

به گزارش مهر محمدباقر خرمشاد دبیر همایش تجربه جهانی، زندگی ایرانی با اشاره به برخی جزئیات برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: در این همایش بیش از ۷۰۰ دانش آموخته ایرانی خارج از کشور ثبت نام کردند که عمدتا از آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آمریکا و کانادا همچنین آفریقا در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و پست دکترا حضور دارند.

وی ادامه داد: در این همایش ۱۰ نفر از دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور برای دانشجویانی که به منظور ادامه تحصیل آماده اعزام به خارج از کشور هستند سخنرانی می کنند.

نظر شما