شناسهٔ خبر: 15358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات فاتحان با 100 اثر به نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران آمد

معاون ادبیات وانتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به حضور انتشارات فاتحان در نمایشگاه بین‎المللی کتاب گفت : انتشارات فاتحان وابسته به این سازمان امسال با 100 عنوان کتاب در عرصه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس در بیست وهفتمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران حضور یافته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، سردار علی ناظری با اشاره ضرورت نشر آثار وخاطرات دفاع مقدس و آشنایی نسل  جوان با مفاهیم ،فرهنگ وتاریخ این مقطع مهم تاریخی کشورمان تصریح کرد :انتشارات فاتحان وابسته به سازمان حفظ ونشرآثار دفاع مقدس به مدت ۵ سال درحوزه نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس فعالیت مستمر دارد.

 
وی در همین راستا تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های خود سعی در تجمیع حرکت ستادی در استان‌ها نمودیم که امسال دو استان خراسان رضوی و اصفهان هم  به طور مجزا آثار خود را عرضه می‌کنند. وی تصریح کرد: با پیگیری از ستاد کنگره‌ها ی شهدادر استان‌ها، کتاب‌هایی باموضوع خوداستان و یگان‌هایشان دردفاع مقدس منتشر شده است. با فراهم سازی زمینه حضور استان‌ها، فعالیت‌ها موثر تر و مثمر ثمرتر ادامه خواهد یافت.
 
سردار ناظری با اشاره به برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب و  ارایه آثار جدید گفت: هم چنین طی دو نشست رونمایی تعداد ۷ عنوان کتاب جدید نیز در حوزه ادبیات دفاع مقدس با حضور نویسندگان، پژوهشگران و علاقه مندان و اقشار مختلف مردم و ازجمله سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه رونمایی خواهد شد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم همه این آثار در مدت برگزاری نمایشگاه آماده شود و مراسم رونمایی آنها را در همین نمایشگاه برگزار کنیم. سه کتاب از مجموعه روایتگری مربوط به منطقه شمال غرب منتشر می‌شود که به منطقه‌های «پاوه»، «مریوان» و «سقز» می‌پردازد، همچنین دو اثر نیز درباره شهدای شاخص سال گذشته منتشر می‌شود که به زندگی‌نامه شهیدان «دیالمه» و « سید طاهره هاشمی» می‌پردازد.
 
معاون ادبیات و انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: یکی دیگر از آثاری که در آستانه انتشار قرار دارد به شهدای مهندسی در جنگ تحمیلی می‌پردازد و از میان این شهدا زندگی‌نامه مهندس شهید «امیر مهرداد» از شهدای جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف را تشریح می‌کند. همچنین اثری نیز درباره زندگی «طیب حاج رضایی» با عنوان «پهلوان رخصت بده» با محوریت بازار و کسبه آن منتشر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این آثار در دو یا سه نوبت در نمایشگاه بیست و هفتم رونمایی می‌شود، به نشست‌هایی که توسط این مؤسسه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: نشست «شناخت نقش مردم در دفاع مقدس و انعکاس آن در نشر و ادبیات» به همت نشر فاتحان  وبا حضور پژوهشگران این عرصه از جمله محمد درودیان و گلعلی بابایی در نمایشگاه برگزار می‌شود.   
 
معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تسهیلات حمایتی این انتشارات گفت: همچنین مبلغ ۲۰ میلیون تومان بن خرید کتاب از سوی این مؤسسه در میان بازدیدکنندگان با رویکرد دانش آموزان، دانشجویان و اقشار فرهنگی و بسیجیان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه توزیع می‌شود. بیش از شصت فرمانده دوران دفاع مقدس و دهها نویسنده دعوت شده‌اند تا با حضور در نمایشگاه به گفت‌و‌شنود با مخاطبان آثار این حوزه بپردازند، همچنین از نویسندگانی که تا امروز با نشر فاتحان همکاری داشته‌اند دعوت شده است تا در غرفه این انتشارات حاضر شوند.
 
انتشارات فاتحان در داخل شبستان مصلی، راهرو ۲۲ غرفه ۲ اماده استقبال گرم از شما علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
 

نظر شما