شناسهٔ خبر: 15382 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شش فیلم جدید به کن اضافه شد

فیلم‌هایی با بازی کاترین دونوو بازیگر کهنه‌کار فرانسوی و گائل گارسیا برنال بازیگر و کارگردان مکزیکی در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده می‌رود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از خبرآنلاین؛ شش فیلم اضافه‌شده در بخش رسمی در بخش‌های خارج از مسابقه، نوعی نگاه و نمایش‌های ویژه به نمایش درمی‌آیند.

«مردی که زیاد دوست داشت» به کارگردانی آندره تشینه در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن روی پرده می‌رود. کارگردان 71 ساله فرانسوی تاکنون شش بار با فیلم‌های خود برای دریافت جایزه نخل طلایی رقابت کرده و در 1985 با درام «قرار ملاقات» برنده جایزه بهترین کارگردان این جشنواره شد.

گیوم کانه، کاترین دونوو و آدل هانل در فیلم جدید تشینه بازی می‌کنند. درام «مردی که زیاد دوست داشت» با الهام از پرونده انیس لو رو ساخته شده که ناپدید شدن او از 1977 تاکنون همچنان یک راز و بعد از این همه سال همچنان تیتر اخبار است. لو رو وارثه‌ای جوان و فریبنده در کازینویی در ریویرا بود.

وکیلی به نام موریس انیوله که آن زمان با لو رو دوست بود، در سومین دادگاه خود به جرم قتل او به 20 سال زندان محکوم شد. لو رو هنگام ناپدید شدن 29 سال داشت. انیوله اکنون 76 ساله است. پس از آنکه یکی از پسران انیوله ادعا کرد پدرش لو رو را کشت و جایی در ایتالیا دفن کرد، مقامات ایتالیایی جستجو برای پیدا کردن بقایای او را آغاز کردند.

«El Ardor»
به کارگردانی پابلو فندریک کارگردان آرژانتینی یکی دیگر از فیلم‌های جدید بخش خارج از مسابقه جشنواره کن است.

 « El Asaltante » اولین فیلم فندریک سال 2007 در بخش هفته منتقدان کن نمایش داده شد و «Sangre Brota» دومین فیلم او در 2008 در همین بخش روی پرده رفت.

گائل گارسیا برنال بازیگر و کارگردان مکزیکی در فیلم جدید فندریک نقش یک جادوگر قبیله در جنگل استوایی آمازون را بازی می‌کند. او مردی اسرارآمیز را به تصویر می‌کشد که وقتی سربازان مزدور پدر یک دختر کشاورز فقیر (آلیس براگا) را می‌کشند و دختر را می‌ربایند، به کمک او می‌آید.

برنال یکی از داوران بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره فیلم است که اسامی آن‌ها دوشنبه اعلام شد.

کورنل موندروسو کارگردان مجار با «خدای سفید» به کن بازمی‌گردد. فیلم او برای نمایش در بخش نوعی نگاه انتخاب شده است

موندروسو سال 2008 با فیلم «دلتا» بخت دریافت جایزه نخل طلا را داشت و جایزه فیپرشی را برد. او در 2010 نیز با فیلم «پسر حساس: پروژه فرانکنشتین» بار دیگر در بخش مسابقه اصلی حضور داشت و سال 2005 هم با فیلم «یوهانا» در بخش نوعی نگاه شرکت کرد.

«خدای سفید»‌ درباره دختری 12 ساله است که برای پیدا کردن سگش از خانه فرار می‌کند.

مستند «آدم‌ها و جنگ» ساخته لورن بکو-رنار، «مالکان» به کارگردانی آدیخان یرژانوف و «جرونیمو» ساخته تونی گاتلیف نیز در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌روند.  

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن  14 تا 25 مه (24 اردیبهشت تا 4 خرداد) برگزار می‌شود

نظر شما