شناسهٔ خبر: 15398 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاده: زایش تمدن‎ها وامدار تلاش آمیخته با عشق معلمان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم پیام تبریکی خطاب به استادان، اعضای هیئت علمی و معلمان کشور صادر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ متن پیام حمید میرزاده به این شرح است:

" بسم الله الرحمن الرحيم

از پدر گر قالب جان یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

دوازدهم ارديبهشت ماه، سالروز شهادت انديشمند گرانسنگ، فيلسوف ژرف انديش و معمارفكري انقلاب اسلامي، آیت الله مرتضى مطهري در يادها جاودانه و گرامي باد!

اين روز كه به شايستگي (روز معلم) نام گرفته است، بر تمامي آموزگاران، استادان و رهپويان طريق دانش، فرهنگ و خرد مبارك باد.

زايش تمدن ها در تاريخ بشري همواره وامدار تلاش آميخته با عشق معلمان و عالمان بوده است كه مسير تعالي و پيشرفت را براي جويندگان دانش و تشنگان معرفت هموار كرده اند.

در فرهنگ ايراني اسلامي ميهن ما، نام معلم و جايگاه والاي او، هميشه با قداست، بزرگي و احترام همراه بوده است و معلمي را پيشه أنبياء خوانده اند.

و امروز نيز، وظيفه اخلاقي و مدني همه مردم، به ويژه دست اندركاران برنامه ريزي و اجرايي كشور است تا با درك منزلت اجتماعي معلمان و نقش بي بديل آنان در پرورش فرزندان اين سرزمين، قدردان كوشش هاي مخلصانه و سازنده آنها باشند.

در خاتمه ياد و خاطره استادان و معلماني كه كسوت تعليم را به زيور شهادت آراستند، گرامي داشته و بر روان بلند و آسماني آنان درود مي فرستيم. فرهيختگاني كه پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و دوام و استحكام جمهوري اسلامي وامدارتلاش، مجاهدت ها و فداكاري آنهاست.

استاد شهيد ايت الله مرتضى مطهري، معلم شهيد دكتر علي شريعتي، استاد فرزانه شهيد آيت الله دكتر مفتح و استاد شهيد دكتر مصطفى چمران، ستارگاني هستند كه بر سپهر فرهنگ و تمدن ايران اسلامي مي درخشند. يادشان جاودانه و راهشان پر رهرو باد!"

نظر شما