شناسهٔ خبر: 15416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هشدار پدر وزیر ارشاد به پسرش: مواظب ویروس‌های فرهنگی باشید

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در وزارت ارشاد کارهای خوبی صورت گرفته که اثرات آن در آینده معلوم می شود، گفت: باید توجه کرد که این ارشاد، ارشاد اسلامی است یعنی باید اسلامی فکر کند و اسلامی تصمیم بگیرد مبادا وزارت ارشاد اسلامی به کتابی مجوز دهد که رنگ اسلامی ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛  آیت الله احمد جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران  در بخشی از سخنانش در مورد مقوله فرهنگ گفت: امسال از اول سال تا آخر سال بلکه بعدش مساله فرهنگ مساله مادام الحیات است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ مثل هواست و نمی شود بی نیاز از آن زندگی کرد.

وی افزود: دستگاه های متولی فرهنگ دستگاه های آزاد، حوزه علمیه، سپاه، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات هستند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه وزارت ارشاد اسلامی هم جزو دستگاه های متولی فرهنگی است، ادامه داد: باید توجه کرد این ارشاد ، ارشاد اسلامی است، یعنی باید اسلامی فکر کند و اسلامی تصمیم بگیرند. مبادا با مجوز وزارت ارشاد اسلامی یک کتایی که رنگ اسلامی ندارد و ضد اسلامی است چاپ شود. حتی اگر نویسنده یک کتاب بی پروا و لاابالی است آثار این نویسنده نیز نباید منتشر شود چون طرز تفکر انسان در آثارش دیده می شود.

وی با بیان اینکه نظارت کامل باید بر روی محصولات فرهنگی وجود داشته باشد ادامه داد: مخصوصاً نظارت در مورد محصولاتی که برای نسل جوان ارایه می شود، نباید در محصولات فرهنگی خود کم بینی و احساس حقارت ترویج شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: باید مواظب ویروس هایی که آثار فرهنگی و فرهنگ را از بین می برد باشیم، ویروس ها مانند علف های هرزه ای هستند که مانع رشد گلها و درختان می شود و پیدا کردن این ویروس ها کار بسیار سختی است لذا باید به مسئولین فرهنگی کمک کرد. اگر اشتباه می کنند باید دوستانه به آنها گفت و تذکر داد و اگر خدمت می کنند باید از آنها تشکر کرد. البته در ارشاد اسلامی کارهای خوبی شده که آثارش بعداً روشن می شود.

نظر شما