شناسهٔ خبر: 15421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام فارابی دبير جشنواره كودک شد

مهدي مسعود شاهي دبير بيست و هشتمين جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان اصفهان شد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ حكم مسعود شاهي براي دبيري جشنواره كودك از سوي جعفري جلوه، صادر شده ولي هنوز فارابي خبر رسمي انتصاب دبير جشنواره را رسانه اي نكرده است.

مسعود شاهي يكي از مديران قديمي ارشاد است كه سابقه دبيري جشنواره فيلم فجر در دوره هاي بيست و هشتم و بيست و نهم را در كارنامه دارد. در سال هاي اخير ميرعلايي مدير سابق بنياد سينمايي فارابي دبيري جشنواره كودك را بر عهده داشت.

رويه اي كه در دوران مديران قبلي فارابي نيز وجود داشت. با اين همه جعفري جلوه ترجيح داده، دبيري جشنواره كودك امسال را به مسعود شاهي محول كند.

دهمين دبير جشنواره فيلم کودک کيست؟
اين جشنواره که تا پنج دوره اولش در دل جشنواره فيلم فجر برگزار مي‌شد از دوره 6 در سال 1369 با دبيري عليرضا شجاع‌نوري مستقل شد و به اصفهان رفت و تا دوره‌ي نهم دبيري جشنواره را عهده‌دار بوددوره‌ ده و يازده جشنواره فيلم کودک به دبيري حسين پاکدل در اصفهان برگزار شد تا اينکه سال 75 جشنواره به کرمان رفت و علي اصغر غلامرضايي اين مسئوليت را در دوره 12 عهده‌دار شد.

حسين پاکدل در دوره چهارده و پانزده نيز بار ديگر دبير جشنواره کودک را عهده‌دار بود.

مرتضي کاظمي در دوره 17 و محمد مهدي‌عسگرپور به عنوان مديرعامل فارابي در دوره 18 ديگر دبيران جشنواره فيلم کودک بوده‌اند.

عليرضا رضاداد از دوره 19 تا 21 اين مسئوليت را عهده دارد بود و مجيد شاه‌حسيني در دوره 22 جشنواره را برپا کرد.

در دوره 23 در حاليکه جعفري جلوه حکم دبيري را به نام اکبر نبوي زده بود با استعفا او‌، مسعود احمديان دبير شد که در دوره 24 هم ادامه پيدا کرد.

نظر شما