شناسهٔ خبر: 15467 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نورالدین پسر ایران» به کردستان می‌رود

تهیه‌کننده «نورالدین پسر ایران» اعلام کرد این سریال با نظارت نورالدین مافی اکنون در مرحله نگارش قرار دارد و با اتمام این مرحله وارد مراحل بعدی می‌شود. ضمن اینکه کردستان و شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله لوکیشن‌های آن خواهد بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علیرضا داوری تهیه‌کننده تلویزیون درباره ساخت سریال «نورالدین پسر ایران»  گفت: فیلمنامه این سریال هم‌اکنون توسط بیژن همدرسی در حال نگارش است. بنا بوده این سریال برای پخش از شبکه تهران، هفت قسمت‌ داشته باشد اما ممکن است با توجه به کشش قصه آن را در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای بسازیم.

وی افزود: فیلمنامه کاملا بر اساس کتاب «نورالدین پسر ایران» جلو می‌رود و خود آقای نورالدین عافی هم در مرحله نگارش حضور دارد و روی کار نظارت می‌کند.

داوری تأکید کرد: از آنجایی که این قصه حساس است با دقت زیادی روی آن کار می‌شود و از طریق دوستان در سپاه پاسداران قرار مصاحبه با برخی چهره‌های مرتبط هماهنگ می‌شود تا با بهره‌گیری از اطلاعات آنها جمع‌بندی درستی از قصه داشته باشیم.

این تهیه‌کننده که سریال «جاده چالوس» را در حال ساخت دارد در پایان یادآور شد: تا یک ماه و نیم دیگر فیلمنامه تکمیل می‌شود و لوکیشن‌های سریال نیز بیشتر در کردستان خواهد بود و از شهرک سینمایی دفاع مقدس هم استفاده خواهیم کرد.

این سریال برگرفته از كتاب «نورالدین پسر ایران» ساخته خواهد شد که روایت نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز است. او در ۱۶ سالگی به جبهه می‌رود و در گردان‌های خط‌‌شكن لشكر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیات‌های مختلفی را تجربه كرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیك به ۸۰ ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر كوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس است.

پیش از این روایت تلویزیونی نیز از این کتاب همچون کتاب «دا» در شبکه یک با تلفیق حضور و روایت چهره‌های هنری و بخش انیمیشن روی آنتن رفت. برخلاف «دا» که روایت آن را بازیگران زن برعهده داشتند، روایت تلویزیونی این کتاب به چند بازیگر مطرح مرد از جمله حامد بهداد، محمد صالح علا، آتیلا پسیانی،‌ مسعود فروتن، پژمان بازغی و... سپرده شد.

نظر شما