شناسهٔ خبر: 15482 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آثار سینمایی نادر ابراهیمی منتشر شد

مجموعه یادگار کودکی عنوان مجموعه ای از فیلم های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است که آثار نویسندگان و سینماگران دهه 50 و 60 ایران از جمله نادر ابراهیمی، عباس کیارستمی، امیر نادری، بهرام بیضایی، نورالدین زرین کلک و ... در آن منتشر شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان یکی از ناشرانی است که در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب آثار خود را به مخاطبان ارایه کرده است. امسال نیز چون سال های پیش آن چه بیش از همه به چشم می خورد پازل، اسباب بازی و وسایل کمک آموزشی است نه کتاب. گرچه انتشارات کانون با چند عنوان کتاب تازه در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.

آن چه در میان محصولات کانون بیش از هر چیز دیگری توجه مخاطبان دهه ۵۰ و تا اوایل دهه ۶۰ را جلب می کند مجموعه ای از فیلم های کانون پرورش فکری با عنوان «یادگار کودکی» است گویی کانون پرورش فکری با این کار در پی زنده کردن خاطرات بخشی از مخاطبان خود است که کودکی خود را با فیلم های کانون و در کتابخانه های پرورش فکری گذراندند.

«عمو سبیلو» اثر بهرام بیضایی، «چشم تنگ دنیادار» اثر نورالدین زرین کلک، « آن چه خیال بافت و آن که عمل کرد» نوشته نادر ابراهیمی و کارگردانی مرتضی ممیز، «مسافر» اثر کیارستمی، «سازدهنی» اثر امیر نادری، «دونده» اثر نورالدین زرین کلک از جمله فیلم هایی است که در این مجموعه گنجانده شده است.

«هفت تیرهای چوبی» اثر شاپور قریب، «شهر خاکستری» فیلمنامه، نقاشی و فیلمبرداری فرشید مثقالی و «گلباران»اثر علی اکبر صادقی دیگر فیلم هایی است که در این مجموعه گرد آورده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

همچنین کانون پرورش فکری بعضی کتاب های قدیمی و خاطره انگیز خود چون «کودک، سرباز، دریا» ترجمه دل آرا قهرمان که چند سال پیش جایزه شورای کتاب کودک را از آن خود کرد منتشر کرده و در اختیار علاقمندان گذاشته است.

نظر شما