شناسهٔ خبر: 15501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعیین شهریه پردیس‎های خودگردان به هیأت امنای دانشگاه‎ها واگذار شد

معاون وزیر علوم از یک تصمیم جدید وزارت علوم خبر داد و گفت: از سال آینده، هیأت امنای هر دانشگاه برای شهریه پردیسهای خودگردان تصمیم می گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سمنانیان درباره سیاستهای وزارت علوم در خصوص شهریه های پردیسهای خودگردان، اظهار داشت: از سال آینده، هیأت های امنای دانشگاهها شهریه پردیسهای خودگردان را مشخص می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها نباید شهریه این پردیسها را بیشتر از حد متعارف افزایش دهند، گفت: اینطور نباشد هزینه ای که دانشگاه برای دانشجو متحمل می شود بیش از شهریه ای باشد که دانشجو پرداخت می کند.

به گفته معاون وزیر علوم، نکته دیگر اینکه تعیین شهریه توسط هیأت امنای هر دانشگاه در رقابت با سایر دانشگاهها به تعادل می رسد.

سمنانیان تعیین میزان شهریه از سوی هیأت امنای هر دانشگاه را به نفع آن دانشگاه دانست و در تشریح علت این امر، خاطرنشان کرد: شرایط دانشگاههای کشور با یکدیگر کاملاً متفاوت است، علاوه بر شرایط متفاوت جغرافیایی لازم است امکانات، سابقه فعالیت دانشگاه، تعداد استادان، شرایط رشته ها و مالی همچنین دلایل دیگر حاکی از آن است که بهترین مرجع تصمیم گیری برای تعیین شهریه پردیس های خودگردان، هیأت امنای هر دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: پردیسهای خودگردان صرفاً در دانشگاههایی که توانایی داشته باشند، راه اندازی می شوند.

نظر شما