شناسهٔ خبر: 15503 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجوی مردم‌شناسی ژاپنی با گرایش «فرهنگ مردم ایران»، مسلمان شد

«کین ایچی تانی» دانشجوی مقطع دکتری رشته مردم شناسی با «گرایش فرهنگ مردم ایران» به دین مبین اسلام مشرف شد و نام «هادی» را برای خود برگزید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در شب لیله الرغائب و شب تولد امام محمد باقر، کین ایچی تانی kenichi Tani دانشجوی مقطع دکتری رشته مردم شناسی با «گرایش فرهنگ مردم ایران»، در محل رایزنی فرهنگی ایران در توکیو طی مراسمی رسما تشرف خود به اسلام و مذهب شیعه را با اجرای شهادتین اعلام داشت و نام هادی را به مناسبت ایام شهادت این امام همام برای خود انتخاب کرد.

هادی تانی در سخنانی علت اسلام آوردن خود گفت: زمانی که دانشجوی کارشناسی بودم به فرهنگ مردم خاورمیانه علاقمند شدم. در دانشگاه هیتوتسو‌باشی رشته مردم شناسی با گرایش فرهنگ مردم ایران تحصیل می‌کنم. سفرهائی به کشورهائی مثل سوریه، لبنان، مصر و ایران داشتم. از دوران دبیرستان در مورد اسلام مطالب زیادی شنیده بودم. اخیرا حدود ۲ سال برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران در ایران زندگی می‌کنم. در باره اسلام مطالعه و تحقیق کردم و متوجه شدم که اسلام دین خوبی است و تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی در پایان گفت: از اینکه امروز در این مراسم به دین اسلام وارد می‌شوم خیلی خوشحالم. امیدوارم در راه اسلام حرکت کنم و مسلمان خوبی باشم.

نظر شما