شناسهٔ خبر: 15535 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه ۳۰۰۰ عنوان کتاب در سالن ناشران عربی

مدیر اجرایی سالن عربی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حضور ۱۵۰ ناشر عرب‌زبان با ۳ هزار عنوان کتاب در این دوره نمایشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدرضا صوفی‌آبادی، مدیر اجرایی سالن عربی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  با اشاره به فعالیت‌ها و حضور ناشران عربی در این دوره نمایشگاه گفت: در این دوره ۱۵۰ ناشر با حدود ۳۰ هزار عنوان کتاب در این دوره نمایشگاه حضور دارند. امسال از کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، مصر و پاکستان حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور ناشران در دوره جدید با چهار درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است. همچنین قیمت کتاب‌ها نسبت به دوره پیشین خود با ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش قیمت همراه است. تقریباً تمام ناشرانی که در سال گذشته حضور داشتند، برای این دوره نیز حاضر هستند. کتاب‌های آنها یا توسط خود ناشران توزیع می‌شود و یا با کمک ناشران دیگر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

صوفی‌آبادی افزود:  به نظر می‌رسد ناشران عرب‌زبان برای حضور در نمایشگاه‌های ایران به ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌ریزی منسجم‌تری نسبت به ناشران ایرانی دارند. آنها بازار هدف خود را می‌شناسند و طبق سلایق مختلفی که شناخته‌اند، اقدام به آوردن کتاب می‌کنند. به همین خاطر است که بازار خوبی برای ناشران عربی در ایران ایجاد شده و آنها حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی از گردونه رقابت با دیگر ناشران خارج شوند. این نوع نگاه به نظر می‌رسد کمتر در میان فعالان نشر ما دیده می‌شود.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز بیستم این ماه میزان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلی امام خمینی(ره) است.

نظر شما