شناسهٔ خبر: 15574 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «اعتکاف از منظر فریقین» درجشنواره اعتکاف رونمایی می‌شود

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از برگزاری همایش «تقدیر از آثار و پایان نامه‌های تقریبی» درخرداد ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری با بیان این خبر گفت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی در نظر دارد در جهت پشبرد اهداف وگسترش فعالیت های علمی تقریب  وتقویت بنیه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه تقریب در میان فضلا و دانش پژوهان حوزه های علمیه و محققان و دانشجویان دانشگاه‌ها همایش «تقدیر از آثار و پایان نامه‌های تقریبی» در خرداد ماه سال جاری برگزار کند.

وی افزود:پس از اعلام فراخوان تاکنون بیش از ۱۵۰ پایان نامه تقریبی دفاع شده تا سال  ۹۲ در موضوعات فقه،کلام ،تاریخ ، قرآن،حدیث و....به دست ما رسیده است که در مرحله ارزیابی و داوری هستند.

مختاری یاد آورشد: در میان آثار دریافت شده رساله‌ها و پایان نامه‌هایی از محققان،دانشجویان و علمای اهل سنت نیز وجود دارد.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که از ۱۰ نفراز صاحبان پایان‌نامه های برتر تقریبی در این همایش تجلیل خواهد شد،خاطرنشان کرد:این همایش ۸ خرداد ماه با سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران فرهیخته حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می شود.

وی همچنین از حضور و مشارکت این پژوهشگاه در برگزاری جشنواره اعتکاف خبر داد و گفت:ما سهم بسزایی در برگزاری این مراسم معنوی خواهیم داشت و کتاب مهمی با عنوان"اعتکاف از منظرفریقین" در سه فصل نوشته شده و در مراسم جشنواره بین‌المللی اعتکاف رونمایی خواهد شد.

نظر شما