شناسهٔ خبر: 15586 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مرگ، آگاهی و اندیشه مضامین مورد نظر سریال «درد پنهان»

«درد پنهان» عنوان سریالی است که در آن به مضامینی چون؛ مرگ، آگاهی و اندیشیده می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ محمد بصیری، کارگردان سریال «درد پنهان» با بیان اینکه تصویربرداری کار جدیدش را آغاز کرده، بیان کرد: تصویربرداری این کار دینی چند روزی است که آغاز شده و هم اکنون نیز در خانه‌ای واقع در فشم ادامه دارد. این سریال قرار است علاوه بر تهران در شهرهای مشهد و قم نیز جلوی دوربین رود.

وی افزود: در این سریال سعی شده که به مفاهیمی چون؛ مرگ، آگاهی و اندیشه پرداخته شود. این رویکرد نیز در قالب این داستان شکل می‌گیرد که جوانی متوجه می‌شود که مبتلا به بیماری سرطان است. همین مسئله نیز برای وی موقعیت‌های جدیدی پدید می‌آورد. در این سریال بازیگرانی چون؛ ساناز نوروززاده، مهدی فقیه، رابعه مدنی، اصغر تقی زاده، بهزاد رحیم خانی، علی فرود، ساناز حسن پناه و نوشین زارع نقش آفرینی کرده‌اند.

رویکرد آگاهانه «درد پنهان» به موضوعات دینی

این کارگردان ادامه داد: این فیلم از جمله کارهایی است که نگاهی کارشناسانه به موضوعات مورد نظرش دارد، چون در حیطه فیلمنامه کارهای تحقیقاتی لازم، انجام شده است. این سریال که به سفارش شبکه قرآن تولید شده، قرار است اواخر سال از همین شبکه روی آنتن رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا رستگاران مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه از پشت صحنه این سریال بازدید به عمل آورند و در حضور آنها چند سکانس از سریال تصویربرداری شد.

بصیری در پاسخ سوال پایانی مبنی بر این که چرا ساخت این سریال را قبول کرده، گفت: به عقیده من این سریال قادر است داده‌های جدیدی به مخاطب منتقل کند و تنها برای آن نمی‌توان ویژگی سرگرمی قائل شد. مطلب دیگر این که سریالی که در شبکه قرآن تولید می‌شود باید از امتیازات مثبت در متن و ساختار بهره برده باشد تا بتواند همانند یک الگو  در حوزه تولیدات دینی به حساب آید.

برچسب‌ها:

نظر شما