شناسهٔ خبر: 15589 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

کتاب سینما I

کتاب سینما کتاب سینما، در نخستین جلدش، و البته در جلدهای احتمالی دیگر، قصدش انگشت گذاشتن بر سویه‎ی بی‎قصدی فکر کردن و نوشتن درباره‎ی سینما است.

کتاب سینما I

نویسنده: جورجو آگامبن، دیوید بردول، اسلاوی ژیژک، ونگ کاروای، ژاک دریدا، استیون تئو

گردآوری و ویرایش: مازیار اسلامی

ناشر: رخ‎داد نو

چاپ دوم کتاب: ۱۳۹۳

قیمت: ۷۵۰۰ تومان

کتاب سینما، در نخستین جلدش، و البته در جلدهای احتمالی دیگر، قصدش انگشت گذاشتن بر سویه‎ی بی‎قصدی فکر کردن و نوشتن درباره‎ی سینما است. فکر کردن با همه‎ی دست‎اندازها، جان کندن‎ها، خطا رفتن‎ها، ناکامی‎ها و سوء برداشت‎ها و گشایش اندکی شکاف در انبوهی از دمل‎ها و تومورهای فضای سراسر چرکین و عفن‎آلود نقد موجود، و البته اندکی هم خودنمایی بدون توهم، چرا که فروتنی افراطی، دست کم در اینجا، همواره نشانه‎ی ادعا بوده است.

این کتاب به مواردی نظیر نکاتی درباره ژست، سینمای ژست‎ها نکاتی پیرامون مقاله آگامبن، توهم تجسم امر مقدس: نکاتی درباب معناگرایی ایرانی، مطالعات سینمایی امروز و فراز و نشیب‎های کلان-نظریه: پست-تئوری، کلیت و استثنای آن: در نقد پست تئوری، سینما و روایت: ارباب حلقه‎ها، ونگ کاروای: زندگی و آثار، درس‎های فیلم‎سازی، رمانس در صورت غذایتان: چانگ کینگ اکسپرس، بیفتک با سس خردل: درباره‎ی در حال و هوای عشق، سینمای نابینا، همه چیز نیاز به واسازی دارد گفت و گو با ژاک دریدا پرداخته است.

نظر شما