شناسهٔ خبر: 15595 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وام شهریه امسال مشکل‎ساز می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزات علوم گفت: متاسفانه مجلس 135 میلیارد تومان ردیف اعتبار مصوب سال 92 را در سال 93 به 100 میلیارد تومان کاهش داده است و اگر سرانه وام‎های دانشجویی افزایش پیدا کند تعداد دانشجویانی که می توانند از وام بهره مند باشند در سال آینده، نسبت به سال قبل کاهش یافته و درصد افرادی که محروم باقی می مانند بیشتر می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ناصر مطیعی گفت: سرانه وام های صندوق رفاه دانشجویی یک سال درمیان در هیان امنا صندق، بازنگری می شود امسال نیز بنا داریم این بازنگری را مجدد انجام دهیم و سرانه وام های دانشجویی را با شرایط کشور متناسب سازی کنیم. 

وی ادامه داد: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم در حوزه وام شهریه است که بخش عمده وام های ما را تشکیل می دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: متاسفانه مجلس ۱۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتبار مصوب سال ۹۲ را در سال ۹۳ به ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است و اگر سرانه وام های دانشجویی افزایش پیدا کند بنابراین تعداد دانشجویانی که می توانند از وام بهره مند باشند در سال آینده، نسبت به سال قبل کاهش یافته و درصد افرادی که محروم باقی می مانند بیشتر می شود.

وی افزود: ما از اکنون در معاونت راهبردی ریاست جمهوری پیگیر این مساله هستیم، وزیر علوم، تحقیقات و فناری نیز از این مساله حمایت می کند بلکه بتوانیم از ردیف های متمرکزاختلاف به وجود آمده را پوشش دهیم و وضعیت خوبی در زمینه وام شهریه و سایر وام ها داشته باشیم.

نظر شما