شناسهٔ خبر: 15606 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصویب برنامه پنجم جهاددانشگاهی تا پایان خرداد

معاون آموزشی جهاددانشگاهی از تصویب برنامه پنجم جهاددانشگاهی تا پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ قرنفلی یکی از راههای پیشرفت در اهداف جهاددانشگاهی را وجود برنامه دانست و گفت: آخرین برنامه که در سال ۸۷ به تصویب رسید همان برنامه چهارم بود و متاسفانه هیچ برنامه اجرایی و مدونی پس از آن تصویب نشده و در چند ماه گذشته برنامه پنجم در دستور کار قرار گرفت و با استراتژی مناسب در حال تدوین برنامه سه ساله جهاددانشگاهی هستیم و امیدواریم تا پایان خرداد ماه به تصویب نهایی هیات امنا برسد.

وی در تبیین سیاست های راهبردی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که ماموریت های مشخصی دارد و وظایفی تاکنون داشته است که کارکردهای آن را تعیین می کرد. با توجه به شرایط کشور اتفاقات مثبتی ایجاد شده و امروزه نام جهاددانشگاهی به عنوان متولی در بحث های مختلفی مطرح می شود که مهم ترین آن در تدوین نقشه جامع علمی کشور است.

وی ادامه داد: نقشه جامع علمی کشور در سه بخش پژوهشی، آموزشی و فناوری تدوین شده که بخش فناوری آن بر عهده جهاددانشگاهی بوده و این حضور و نقش کلیدی تاثیرگذار بسیار حائز اهمیت است و پس از تصویب نقشه علمی در شورای راهبردی طرح جامع کشور نیز بیش از هفت وظیفه بر عهده جهاددانشگاهی قرار دارد که امیدواریم با نهایی شدن این مباحث جایگاه علمی، پژوهشی تشکیلات و ظرفیت فرزندان این نهاد به معنای واقعی تبیین شود و جهاددانشگاهی در مسئولیت های جدید محوله در خدمت به نظام موفق باشد.

قرنفلی سپس به شرایط آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: تهدیدهای زیادی بخش آموزش کشور را در چند سال گذشته مورد هدف قرار داده و همه مراکز آموزشی از این تهدیدها رنج برده اند. ما در مجموعه آموزشی جهاددانشگاهی باید با سازمان افزایی به معنای سازماندهی تنظیم برنامه ها با شرایط جامعه و تحلیل موقعیت ها پاسخگوی ظرفیت نیاز آموزشی جامعه باشیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی مهمترین سرمایه جهاددانشگاهی را افکار جهادگران و شخصیت سازنده این افراد دانست و گفت: با در کنار هم بودن و استفاده از اندیشه های یکدیگر، مطالبه گری به حق راهکارهای جدید و تاثیرگذار ایجاد کنیم که این آغاز تحول در جهاد دانشگاهی است.

نظر شما