شناسهٔ خبر: 15649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراودات رسانه‎ای ايران و چين

اشتراكات تاريخی و تمدن ، موجب هر گونه تعامل و همكاری فرهنگی و رسانه‌ای بين دو كشور ايران و چين است .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ همكاري هاي رسانه‌اي ايران و چين در ديدار قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما و رئيس راديو بين‌المللي چين بررسي شد .

حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صدا و سيما در اين ديدار به اشتراكات تاريخي دو كشور اشاره كرد و گفت اين وجه مشترك در تعميق روابط  موثر است .

وي در ديدار با وانگ نيان و هيات همراه گفت: سوابق فرهنگي، تاريخي و تأثير‌پذيري تمدن دو ملت بزرگ چين و ايران نشان از دوستي نزديك دو ملت دارد . وبر همين اساس ارتباطات و همكاري رسانه‌اي ايران و چين نيز مي تواند در همه زمينه‌هاي فني، خبري، توليدي، پشتيباني و تجهيزات رسانه‌اي افزايش ياسد .

آقاي موسوي مثدم گفت : سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد كه با راديو بين المللي و ديگر رسانه‌هاي ديداري و شنيداري چين همكاري داشته باشد . وي با تأكيد بر اينكه طي دو دهه اخير شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني سازمان صدا وسيما توسعه چشمگيري پيدا كرده اند گفت: با توسعه شبكه‌هاي محلي، ملي و بين المللي تلاش كرده‌ايم كه متناسب با فرهنگ مناطق مختلف كشورمان ، تلويزيون و راديوهاي محلي و شهرستاني خاصي را با گويش‌ها و زبان بومي داشته باشيم . وي در همين ارتباط افزود: در خوزه بين المللي و برون مرزي نيز هم‌اكنون شبكه‌هاي برتري داريم كه در دهه اخير بسيار گسترش پيدا كرده است .موسوي مقدم پيشرفت هاي تجهيزاتي و فني رسانه ملي را نيز برشمرد و افزود :به رغم تحريم هاي ظالمانه اي كه غربي ها بر ما تحميل كردند متخصصان و مهندسان رسانه‌ ملي موفق شده‌اند وابستگي خود به تجهيزات فني و نيازهاي مهندسي را به حد اقل برسانند و در حال حاضر بيش از ۸۵ درصد نيازهاي فني و تجهيزات گسترش راديويي و تلويزيوني، استوديويي و سيگنال رساني در داخل كشورمان توليد مي‌شود .

 در اين ديدار همچنين وانگ‌گونگ‌بيان رئيس راديو بين‌المللي چين با تشكر ار ميهمان‌نوازي گرم سازمان صدا و سيما از هيأت رسانه‌اي چين از همكاري و تعامل رسانه‌اي با رسانه ملي استقبال كرد و افزود تاريخ، تمدن و فرهنگ درخشان بين دو ملت ايران و چين سرچشمه همكاري رسانه‌اي دو كشور خواهد بود. رئيس راديو بين‌المللي چين همچنين اظهار داشت طي سال‌هاي اخير راديو بين‌المللي چين همكاريهاي بسيار خوبي را با راديو ايران داشته است و در سفر اخير نيز تفاهم‌نامه‌اي را با راديو فرهنگ منعقد كرده‌ايم و حتما همكاريهاي خوبي را با راديو فرهنگ خواهيم داشت. وانگ گونگ‌نيان همچنين گفت: شبكه راديويي بين المللي چنين به عنوان رسانه ملي برون‌مرزي كشور چين است كه در حال حاضر ۶۵ زبان و گويش برنامه در سطح جهان پخش مي‌كند .

آقاي وانگ‌گونگ نيان به همراه مديران بخش‌هاي مختلف راديو بين‌المللي چين از قسمت‌هاي مختلف پخش/استوديوها و تجهيزات متني شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني در سايت جام‌جم بازديد كردند. رئيس راديو بين‌المللي چين از موسوي‌مقدم قائم مقام سازمان صدا و سيما دعوت كرد كه براي ديدار از كشور چين و بازديد از راديو از راديو بين‌المللي چنين به آن كشور سفر كند.

برچسب‌ها:

نظر شما