شناسهٔ خبر: 15665 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسخه انیمیشن «بازمانده» کلید خورد

ساخت نسخه انیمیشن «بازمانده» ساخته ماندگار زنده‌یاد سیف‌الله داد ظهر امروز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا کلید خورد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اسماعیل شرعی مدیر تولید «بازمانده» به خبرنگار مهر گفت: این مجموعه درباره فلسطین و ظلم‌هایی است که رژیم صهیونیستی به مردم این کشور کردند و چگونگی تسلط رژیم صهیونیستی بر فلسطین را نشان می‌دهد.

وی درباره ارتباط این انیمیشن با فیلم سینمایی «بازمانده» ساخته زنده‌یاد سیف‌الله داد اظهار کرد: پنج قسمت اول این انیمیشن به نوعی همان داستان فیلم مرحوم داد است که رویاپردازی‌های دیگری هم درباره آن شده است. ۸ قسمت بعد هم بیشتر به جریانات بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده می‌پردازد و روایتی از آن چیزی است که برای آن نوزاد و مادربزرگش که سوار بر قطار از دست اسرائیلی‌ها فرار می‌کردند، اتفاق می‌افتد.

شرعی یادآور شد: اسم این شخصیت پرهان است و بزرگ شدن او را در این انیمیشن به تصویر می‌کشیم. نکته قابل توجه درباره کار ما کیفیت بالای آن نسبت به دیگر کارهای تلویزیونی است و با فرمت اچ دی تصویربرداری می‌شود.

مدیر تولید «بازمانده» تأکید کرد: حتی ما چهار قسمت از مجموعه را باکیفیت پایین‌تر تولید کرده بودیم اما طبق نظر مدیران مرکز پویانمایی صبا آن چهار قسمت را نادیده گرفته و با تجدید نظر در بحث گرافیک طراحی جدیدی انجام دادیم تا کار کیفیت خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور حسین ساری مدیر مرکز پویانمایی صبا در مراسمی که اکنون برای آغاز رسمی ساخت انیمیشن در حال برگزاری است، توضیح داد: امروز اولین کپچر انیمیشن را انجام می‌دهیم. قبلا این امر به صورت دستی با نرم افزار تیری دی مکس توسط انیماتورها انجام می‌شد اما این بار قرار است حرکت‌ها کپچر شود. به این نحو که بازیگران تئاتر بازی می‌کنند و حس‌ها از طریق بازی آنها به دست آمده و کاراکترها بر این اساس مفصل بندی و  انیمه می‌شوند.

شرعی تصریح کرد: به این ترتیب ما حرکت دست و بدن را می‌گیریم اما حرکت چهره و میمیک صورت به شکل دستی انجام می‌شود تا طبق نظر کارگردان حس‌ها درست‌تر دربیاید.

وی در پایان گفت: طراحی شخصیت‌ها و استوری برد پیش از این انجام شده و امروز با آغاز کپچر کار رسما در حضور مدیران مرکز پویانمایی صبا کلید خورد.

این انیمیشن به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا با اقتباس از فیلم سینمایی «بازمانده» با نویسندگی مهدی ابوهاشم و امیرمحمد دهستانی به عنوان مشاور هنری کارگردان و فیلمنامه ساخته می‌شود.

نظر شما