شناسهٔ خبر: 15684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رقعه» در آستانه چاپ دوم

«رقعه» جدیدترین کتاب سیدحمیدرضا برقعی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که توسط انتشارات فصل پنجم عرضه شده و به احتمال زیاد تا پایان نمایشگاه چاپ دوم آن هم عرضه خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «رقعه» جدیدترین اثر سیدحمیدرضا برقعی در روزهای برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که توسط انتشارات فصل پنجم عرضه می‌شود. کتابی که به گفته شاعر اشعار با نگاه جدیدتری نسبت به دو مجموعه قبلی پرداخته شده‌اند. برقعی در چند سال گذشته دو عنوان اثر را به نمایشگاه آورده بود. «طوفان واژه‌ها» و «قبله مایل به تو» هر دو از فصل پنجم در نمایشگاه توزیع و با استقبال هم مواجه شد.

با توجه به تجربه سال‌های پیش و اقبال مخاطب شعر آیینی به سروده‌های برقعی به نظر می‌رسد که این کتاب یکی از آثار پرطرفدار استقبال‌کنندگان نمایشگاه کتاب امسال باشد. «رقعه» چند روزی است که به چاپ رسیده و خبر انتشار آن بازخوردهای مختلفی را در صفحه‌های مجازی و در ایام نمایشگاه داشته است.

اشعار کتاب نیز در قالب‌های متفاوت مثل غزل و چهارپاره و قصیده و در وزن‌های متفاوت سروده شده‌اند‌ و زمان سرودن این اشعار نیز به سال‌های ۹۰ تا ۹۲ مربوط می‌شود که در ۶۴ صفحه منتشر شده است.

در غزلی از این کتاب به شرح ذیل است:

«به همین سادگی»

تمام پنجره را غرق حسن یوسف کن
دل اهالی این کوچه را تصرف کن

قدم بزن وسط شهر باصدای بلند
به عابران پیاده غزل تعارف کن

وبی بهانه تبسم کن و نگاهت را
شبیه اینه ها عاری از تکلف کن

سپس به مجلس ترحیم یک غریبه برو
وچشم های خودت را پر از تأسف کن

صدای ضبط, اتوبان, هوای بارانی
به خود بیا! نرسیده به قم توقف کن

سلام دختر باران! سلام خواهر ماه!
بهشت را به همین سادگی تصرف کن»

نظر شما