شناسهٔ خبر: 15710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح گفتمان پیشرفت در بین جوانان برای رسیدن به الگوی اسلامی ایرانی

دبیر کنگره پیشگامان پیشرفت به چهار مرحله تاثیر گذار در رسیدن به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: پیشرفت فرهنگی و معنوی، اقتصادی، اجتماعی و علم فناوری و نوآوری به عنوان سیاست‎های اصلی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انتخاب شده است.

به گزارش «فر هنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی متقیان در کنگره پیشگامان پیشرفت در دانشگاه شهید بهشتی افزود: یکی از وظایفی که به درستی بر عهده این کنگره گذاشته شده طرح گفتمان پیشرفت در بین جوانان ایرانی است.

وی ادامه داد: از میان جوانان کشورمان، هدفمند به سوی جوانانی رفتیم که یک گام به پیش نهاده و پس از گذراندن مراحلی به دانشگاه راه یافتند. دانشجویانی انتخاب شدند که علاوه بر تحصیل در آموزش عالی و تحصیل تخصصی، یک مرحله جلوتر رفته و مسئولیتی را در دوران دانشجویی پذیرفته اند.

وی ادامه داد: این دسته عضویت در تشکل علمی، سیاسی، کانون فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها را پذیرفته و با حضور اجتماعی خود چند قدم جلوتر به پیش حرکت کردند.

به گفته متقیان تدوین این الگو کار بسیار بزرگی است و لازمه آن بهره مندی از نظرات نخبگان و عالمان حزوی و دانشگاهی و مسئولیتی سنگین اما امیدآفرین برای آینده روشن کشور است.

وی تاکید کرد: پیشرفت فرهنگی و معنوی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و پیشرفت علم فناوری و نوآوری براساس سیاست های تعیین شده توسط اتاق های فکر و اندیشکده های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انتخاب شده است. در تحقق این چهار محور جامعه پیشرفته و معنوی را برای ما به ارمغان می آورد.

 

نظر شما