شناسهٔ خبر: 15730 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ سوم «قطار پنجاه و هفت» در نمایشگاه کتاب ۲۷

چاپ سوم «قطار پنجاه و هفت»، نوشته رضا رئیسی، توسط انتشارات هزاره ققنوس در نمایشگاه کتاب توزیع می‌شود. قرار است به همین بهانه امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه، نویسنده کتاب با مخاطبان به گفت‌وگو بپردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ رمان «قطار پنجاه و هفت» از آخرین نوشته‌های رضا رئیسی است که نگاهی داستان‌گونه و گاه لطیف به جریانات سال‌های پایانی دهه ۵۰ در ایران دارد. چاپ سوم این رمان توسط انتشارات هزاره ققنوس در نمایشگاه کتاب عرضه شده و قرار است به همین بهانه نویسنده کتاب عصر امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه، میزبان مخاطبان خود در غرفه این انتشارات باشد. این مراسم از ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

رضا رئیسی در رمان «قطار پنجاه و هفت» کوشیده است تا تمام حوادث آن ایام را به شیوه یی جذاب و دلنشین به خصوص برای نسل جوان بدون نگاه بالا به پایین سیاسی متداول در بیان خاطرات آن دوره به تصویر بکشد. سبک نگارش رضا رئیسی به گونه‌ای است که گاه تصور می‌شود وی فیلمنامه یک سریال تلویزیونی را به نگارش درآورده است. نویسنده تلاش کرده تا در طول داستان خود، بدون آنکه از حقایق دور شود، پرالتهاب‌ترین موقعیت تاریخی چند دهه اخیر کشور را بیان کند.

تسلط وی زمانی مشخص می‌شود که از همان فصل نخست برای معرفی هر چهره یا حتی تفکر سیاسی از دیالوگ‌های خاصی استفاده می‌کند که اکثراً پرمغز ولی سرشار از شوخ طبعی است. در مجموع نگارنده کتاب به راحتی توانسته است داستانی را به رشته تحریر درآورد که کمتر کسی از عهده نگارش آن برمی‌آمده است. این رمان ماحصل تلاش چهار سال‌ونیم رضا رئیسی است.

نظر شما