شناسهٔ خبر: 15742 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت بازیگر «اشیا» از حضور در آمریکا

گلاره عباسی بازیگر فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک ترند» که این روزها در فستیوال لس آنجلس حضور دارد از استقبال ایرانیان ساکن در آمریکا و ارتباط خوبشان با این فیلم سخن گفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ گلاره عباسی بازیگر فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» که این روزها به نمایندگی از این اثر سینمایی در فستیوال آسیاپاسیفیک لس آنجلس حضور یافته است، گفت: پنجم می ۲۰۱۴ مصادف با ۱۵ اردیبهشت‌ماه فیلم سینمایی «اشیا» در جشنواره آسیاپاسیفیک اکران شد و بعد از آن جلسه نقد و بررسی آن برگزار شد. خوشبختانه بسیاری از ایرانیان مقیم امریکا از این فیلم خوششان آمده بود و حس همدلی و همراهی همسایه‌ها در این فیلم را بسیار دوست داشتند.

وی ادامه داد: در فیلم «اشیا» سنت ها و فرهنگ ایرانی نشان داده شده است و لوکیشن‌هایی در کار وجود دارد که یادآور ایران است و همین مسائل برای ایرانیان خارج از کشوری که به تماشای این فیلم نشستند خوشایند بود و حس مثبتی به آنان انتقال می داد.

بازیگر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با اشاره به اکران دیگری از فیلم «اشیا» در این فستیوال توضیح داد: خوشخبتانه اکران دوم نیز با استقبال زیاد ایرانی ها روبه‌رو شد. بسیاری از دوستان را ما دعوت کرده بودیم و عده ای دیگر از طریق رسانه ها پیگیر شده و به واسطه دنبال کردن اخبار به جشنواره آمده بودند.

عباسی نگاه خود را نسبت به فیلم «اشیا» اینگونه توصیف کرد: «اشیا» فیلمی انسانی است و با ظرافت خاصی روابط میان مردان و زنان را نشان می دهد. صادقانه است و ادعایی ندارد و به همین دلیل هم مرزبندی جغرافیایی نمی شناسد. خوشبختانه افراد غیرایرانی هم طی جشنواره با این فیلم ارتباط برقرار کردند و می گفتند با وجود این که فیلم درباره سختی ها بود اما مثل زندگی تلخ و شیرین را همراه با هم داشت و ما امید و شادی را از آن دریافت می کردیم.

عباسی در پایان تاکید کرد: خوشحالم در فيلمي بازي كردم كه به مفاهيم انساني پرداخته است. استقبالي كه از این فيلم شد بار ديگر به من يادآوري كرد كه زبان عشق و صداقت فراتر از مرزبندي جغرافياست.

فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک ترند» به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بخش نگاه نو به نمایش درآمد. این فیلم همچنین پیش از این در جشنواره شانگهای چین نیز در بخش اصلی حضور شرکت داده شد.

گلاره عباسی، حسام بیگدلو، مهران رجبی، امیر غفارمنش، گیتی معینی، رامسین کبریتی و ... گروه بازیگران اصلی این اثر سینمایی را تشکیل می دهند.

جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک از جمله جشنواره های هنری است که هرساله در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه ‌کنندگان فیلم (فیاپف) که از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون برای میزبانی تعیین می‌شود، بر‌گزار می‌شود. این جشنواره که از سال ۱۹۵۴ آغاز به‌ کار کرده است، به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد.

 

نظر شما