شناسهٔ خبر: 15766 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم:مجبوریم به تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی پاسخ دهیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:هدف ما، داشتن نگاه آمایشی به توسعه آموزش عالی است که حتماً ما باید به آن نائل شویم و فارغ التحصیلی را به جامعه تحویل دهیم که جامعه به آن نیاز دارد و این یعنی به معنای تقاضا محور شدن آموزش عالی است.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ رضا فرجی دانا در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام افزود: باور من این است که ما مجبوریم به تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی پاسخ دهیم. بدون اینکه تقاضا آماده باشد، ما سمت عرضه هستیم، اگر سیاست های آموزش عالی در دنیا را مطالعه کنیم، جز کشور چین که نیروهایی را تربیت می کنند که از ابتدا شغلش هم معلوم و تعریف شده است، در بقیه کشورها آموزش عالی سبد اشتغال را غنی می سازد و بازار تقاضا از این اشتغال برمی دارد و هر چه غنی تر باشد بهتر است .

وزیر علوم تصریح کرد: با نگاه آمایشی، مزیت های هر منطقه دیده می شود، مثلا ما در استانی هستیم که می تواند قطب باستان شناسی کشور باشد و مزیت گاز و نفت را دارد.

وی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام بیان داشت: برنامه ریزی کلان آموزش عالی برای استقرار گفتمان علم وفناوری ما را ملزم می کند به این موارد توجه داشته باشیم.

 

نظر شما