شناسهٔ خبر: 15799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گاف آمریکایی‌ها در کارتون «سیمپسون‌ها»+ عکس

شبکه التحریر مصری به تازگی گزارشی پخش کرده که در آن با اشاره به یکی از اپیزودهای پخش شده در سال 2001 سریال «سیمپسون ها»، مطرح می‌کند آمریکا از پیش نقشه‌ای برای فروپاشی دنیای عرب داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ شبکه تلویزیونی مصری التحریر این هفته به این موضوع اشاره کرد که یکی از اپیزودهای سال 2001 سریال «سیمپسون ها» نشان می‌دهد جنگ داخلی سوریه تنها بخشی از نقشه بزرگتر آمریکا برای سرنگون ساختن دنیای عرب است. این نظریه باعث به وجود آمدن بحث‌های جدید در زمینه تئوری‌های خیانت جدید در دنیای عرب شد.

در این اپیزود بارت سیمپسون همیشه موذی، میل هاوس، نلسون و رالف برای تشکیل دادن یک گروه موسیقی پسرانه استخدام می شوند و اولین آهنگی که با نام «بمب را بنداز» می‌سازند در واقع بخشی از تلاش برای استخدام ناآگاهانه نیروی دریایی است.

در ویدیوی این آهنگ، پسرها کنترل هواپیماهای جنگی را در دست می‌گیرند و روی یک کشور عرب (که نامش در سریال برده نمی‌شود) بمب می‌ریزند. به نحوی می توان گفت که این اپیزود به طور ناخوشایندی آینده را پیشگویی کرده است، چون حتی چند ماه قبل از اتفاقات یازده سپتامبر روی آنتن رفته بود. پخش‌های بعدی این اپیزود به دلیل اینکه ممکن بود برای خیلی ها ناراحت‌کننده باشد، با حذف بعضی از تکه‌های اپیزود همراه شد.

اما جزییاتی که شبکه تلویزیونی مصری به آن توجه کرده است نمایانگر یک توطئه پیچیده‌تر هستند. در بخشی بسیار کوتاه از ویدیو، روی در یکی از ماشین های جیپ دقیقا همان پرچمی کشیده شده است که در حال حاضر توسط نیروی مخالفان سوریه استفاده می‌شود.

قبل از نمایش این ویدیو، گوینده اخبار التحریر به بینندگان گفت: ویدیویی که قرار است الان ببینید شخصیت های کارتونی را در حال رقصیدن، هدایت هواپیماهای جنگی و انداختن بمب روی کشوری که باید سوریه باشد نشان می‌دهد، چون شخصیت های کارتونی دیگری با لباس های عرب همانجا حضور دارند و پرچم سوریه هم روی یکی از ماشین ها دیده می‌شود. این ویدیو نشانگر این موضوع است که اتفاقاتی که امروز در سوریه می افتد با برنامه ریزی قبلی طراحی شده‌اند. این ویدیو متعلق به سال 2001 است، سال‌ها پیش از اینکه چیزی به عنوان نیروهای اوپوزیسیون سوریه وجود داشته باشد.

پرچمی که در این اپیزود به نمایش درآمده است بسیار به پرچم گروه های شورشی سوریه شباهت دارد، اما ردکنندگان این نظریه می گویند پیش از این و در سال 1963 که حزب بعث کنترل سوریه را در دست گرفت، از همین پرچم استفاده کرده بود.


کارتون سیمپسون ها

نظر شما