شناسهٔ خبر: 15805 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهنگسرای ارسباران، تالار وحدت و خانه هنرمندان میزبان جشنواره شعر فجر

سخنگوی جشنواره شعر فجر گفت: فرهنگسرای ارسباران، خانه هنرمندان و تالار وحدت میزبانان جشنواره‌ شعر فجر در این دوره خواهند بود، ضمن اینکه در مراسم اختتامیه مستند ۴۵ دقیقه‌ای ابوالفضل جلیلی نیز پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ علی آبان سخنگوی هشتمین جشنواره شعر فجر پیرامون مراسم افتتاحیه و اختتامیه اظهار داشت: جشنواره شعر فجر از 27 اردیبهشت ماه استارت زده می‌شود و تا سی و یکم نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در فرهنگسرای ارسباران از ساعت 9 صبح با حضور دبیران و برخی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

به گفته آبان، از میان 90 شاعری که از قبل تایید شده و به تایید شورای سیاستگذاری جشنواره رسیده‌اند هر روز به مدت سه ساعت شاعران شعرخوانی را شاهد خواهیم بود.

آبان همچنین ضمن بیان اینکه شعرخوانی‌ها طی 4 روز  با حضور شاعران برگزار می‌شود، ابراز داشت: در مراسم افتتاحیه موسیقی مقامی و شعرخوانی شاعران را خواهیم داشت، در کنار این هم دبیر اجرایی این دوره گزارشی از روند برپایی ارائه می‌دهد. البته هر روز در دو نوبت شعرخوانی صورت می‌گیرد و در هر نوبت 8 شاعر شعر می‌خوانند.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه شعر فجر 31 اردیبهشت ماه در تالار وحدت با حضور مسئولان و شاعران برگزیده بخش‌های رقابتی جشنواره برگزار می‌شود.

آبان به روزهای برگزاری مراسم اشاره کرد و توضیح دادروز 27 و 28 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران، روز 29 و 30 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان و روز 31 شاهد آئین اختتامیه در تالار وحدت هستیم.

دبیر هشتمین جشنوراه شعر فجر بیان کرد: ویژه‌نامه‌ای را تهیه خواهیم کرد که در مراسم توزیع می‌شود، این ویژه‌نامه حاوی وجوه تمایز جشنواره با دوره‌های گذشته، روند کاری و حرکت‌های جدید خواهد بود البته شعر شاعرانی که شعرخوانی داشته‌اند و شعرشان برگزیده در بخش رقابتی بوده نیز گنجانده شده است.

آبان در پایان به تهیه مستند جشنواره هشتم اشاره کرد و گفت: این مستند توسط ابوالفضل جلیلی تهیه شده که به مدت 45 دقیقه در اختتامیه پخش خواهد شد.

نظر شما