شناسهٔ خبر: 15808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور بانوان برای تماشای جام جهانی منعی ندارد

رئیس شورای صنفی گفت: نمايش بازي‌هاي جام جهاني براي خانواده تدارک ديده شده است و حضور بانوان منعي ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ ابوالحسن داوودی گفت:‌ بر اساس مصوبه شوراي صنفي نمايش، اکران بازي‌هاي جام جهاني اگر مصادف با سانس فيلمي باشد، منوط به کسب اجازه از صلاحيت فيلم است و اگر صاحب فيلم چنين اجازه‌اي ندهد، نمايش فوتبال در آن سانس غيرممکن خواهد بود.

وي ادامه داد: البته صرف اکران فيلمي در يک سينما اين حق را به صاحب آن فيلم نمي‌دهد که در ساعاتي غير از سانس نمايش فيلم خود، با اکران فوتبال مخالفت کند.

داودي عنوان کرد: اگر سانس يک فيلم با ساعت پخش فوتبال تداخل پيدا کرد و رضايت صاحب اثر جلب شد طبق مصوبه شوراي صنفي نمايش 50 درصد از حاصل فروش آن مسابقه به پخش‌کننده يا تهيه‌کننده آن فيلم تعلق خواهد گرفت،‌ مگر آن که به نحو ديگري،‌ با يکديگر توافق کنند.

رئيس شوراي صنفي نمايش افزود: نمايش فوتبال در سينما، براي خانواده تدارک ديده شده است و علي‌الاصول حضور بانوان در سينما داراي منعي نيست که البته با همراهي و مساعدت نيروي انتظامي و اماکن صورت خواهد گرفت.

 داودي تصريح کرد: نمايش فوتبال در سالن‌هاي سينما تنها مربوط به بازي‌هاي جام جهاني است و در آينده ادامه نخواهد يافت.

وي افزود: من به مخالفان اين جريان،‌ توصيه مي‌کنم، يک بار از سالن‌هاي نمايش هند‌ که پس از آمريکا داراي بزرگ‌ترين سالن‌هاي نمايش است،‌ ديدن کنند تا ببينند مردم چه شور و شعفي‌ در سالن‌هاي سينما دارند و متوجه شوند دليلي وجود ندارد جو سينماها هميشه سنگين باشد.

وي خاطرنشان کرد: سينما در عين حال که ابزار فرهنگي است، يک تفريح سالم نيز محسوب مي‌شود و فضاي فرهنگي سينما نه تنها با شادي منافات‌ ندارد، بلکه بر گسترش جو شاد و جذب مخاطب به سينما نيز، کمک مي‌کند.

 جهانگير کوثري:اکران فوتبال در سينما، ضربه به پيکره فرهنگ است

جهانگير کوثري گفت: من با نفس نمايش فوتبال در سالن سينما مخالف هستم، چرا که سينما و فوتبال دو پديده متفاوت است که داراي ارزش ها، معيار‌ها، فضاي متفاوت است و تلفيق هر يک از آن‌ها در خانواده ديگري، کار بسيار اشتباهي است.
اين تهيه کننده سينما گفت:سينما هنري است که ريشه در فرهنگ دارد و ماندگار است و نبايد به خاطر سودجويي‌هاي مادي يا احساسات سطحي و آني که به فوتبال پديد آمده،‌ فضاي اين دو را با هم  مخلوط کرد.

کوثري افزود: من اجازه نمايش فوتبال در سالن مربوط به فيلم خود را نخواهم داد و اعتقاد دارم ساير اهالي فرهنگ بايد جلوي اين قضيه را بگيرند، چرا که اگر تنها منافع مادي آني را در نظر بگيريم، نه تنها به سينما کمک نمي کند بلکه ضربه نيز خواهد زد.

اين تهيه کننده عنوان کرد: جايگاه فضاي تماشاي اين دو با هم تفاوت زيادي دارند چرا که فضاي تماشاي فيلم يک فضاي آرام، تاريک و احساسي است درحالي که فوتبال در فضاي پر سر و صدا تماشا مي‌شود و به اعتقاد من نمايش فوتبال در جايي که که فيلم‌هاي با اعتبار پخش مي‌شود تنها به دليل استقبال آني که ممکن است صورت بگيرد، هم توهين به هنر و سينما و هم توهين به ارزش‌هاي فوتبال است.

وي تصريح کرد: من اگر در آن سوي قضيه هم بودم و از طرف فوتبالي‌ها صحبت مي‌کردم باز هم با اين موضوع مخالفت مي‌کردم، چرا که هر دو پديده سينما و فوتبال ارزشمند هستند اما ارزش‌هاي آن ها با هم بسيار تفاوت دارد. تهيه کننده فيلم زير پوست شهر خاطر نشان کرد: اساسا تعريف فوتبال با سينما فرق دارد و متاسفانه برخي از مسئولان از ضربه‌هايي که نمايش فوتبال بر پيکر فرهنگ وارد مي‌کنند، غافلند.
 
پرديس ملت، آماده نمايش بازي هاي جام جهاني

اين در حالي است که هادي منبتي‌ گفت: آمادگي نمايش بازي‌هاي حساس جام جهاني را در صورت اخذ مجوز‌هاي لازم، داريم.

مدير تصوير شهر و مدير پرديس ملت گفت: در صورت اخذ مجوز‌هاي لازم در وزارت فرهنگ و ارشاد، سالن‌هاي پرديس ملت آمادگي پخش بازي‌هاي جام جهاني را خواهد داشت.

وي افزود: سينما محل تفريح، سرگرمي و دور هم جمع شدن خانواده ها است و در صورت نمايش بازي هاي جام جهاني در سينما‌ها در اين شرايط بد سينما، موجب رونق سينما مي‌شود، همچنين به دليل استقبالي که مردم از جام جهاني خواهند داشت داراي ارزش فرهنگي است. 

منبتي تصريح کرد:  مسابقات حساس جام جهاني عمدتا ساعت 11 شب به بعد پخش خواهد شد، اما اگر بازي حساس با زمان نمايش فيلمي تداخلي پيدا کرد به آن فيلم سانسن ويژه اختصاص خواهيم داد و اين موضوع را قرار داد فيلم‌هايي که در آن زمان به نمايش درمي‌آيند، قيد نمي‌کنيم. 

مدير پرديس ملت خاطر نشان کرد: ما قرار نيست تمام مسابقات را اکران کنيم و مسلما تنها مسابقاتي که داراي حساسيت ويژه هستند به نمايش در خواهند آمد که البته تمام اين موضوعات بستگي به تصميمات‌ مسئولان و صدور مجوز‌هاي لازم دارد.

نظر شما