شناسهٔ خبر: 15811 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیروان ادیان توحیدی هم «چ» را می‌بینند

مدیر خانه تقریب با اعلام خبر اکران فیلم چ برای پیروان ادیان دینی کشور گفت: همزمان با این اتفاق تلاش خواهیم کرد تا با حضور کارگردان این اثر سینمایی فاخر از تعدادی خانواده شهدا تقدیر کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ امیر سالاروند گفت: این نهاد فرهنگی اقدام به اکران اختصاصی فیلم چ با حضور ابراهیم حاتمی کیا کارگردان این فیلم، برای هموطنان پیرو ادیان توحیدی کرده است.

وی افزود: در پایان این برنامه نیز از خانواده های شهدا و ایثارگر جنگ تحمیلی تقدیر و به رسم سپاس یادبودی به آنها تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم اکران اختصاصی فیلم چ روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه جاری ساعت 17 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور برگزار می شود.

فیلم سینمایی چ در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت پنج سیمرغ بلورین در بخش های مختلف شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه 1358، دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می شوند تا به اوضاع و امور سرکشی کنند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می شوند.

چ، روایت 48 ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در قائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.

در جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا فریبرز عرب نیا، مریلا زارعی، سعید راد، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی سروستانی، امیررضا دلاوری و اسماعیل سلطانیان به ایفای نقش پرداخته اند.

نظر شما