شناسهٔ خبر: 15830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معادله چندمجهولی نمایشگاه کتاب سر از «پنجره» درآورد

هفته‌نامه «پنجره» با پرونده‌ ویژه‌ای در مورد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اظهارات جنجالی علی یونسی در مورد احیاء نشان شیر و خورشید منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، یکصد و نود و چهارمین شماره هفته‌نامه «پنجره» با پرونده‌ای در مورد نمایشگاه بین‌المللی کتاب منتشر شد. در این پرونده که با عنوان يک معادله چندمجهولی با نگاهی به ساختار نمايشگاه کتاب تنظیم شده است.

موضوعاتی مانند انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی در کشور، برسی نظام مالی حاکم بر نمایشگاه کتاب، معرفی پرفروش‌ترین آثار ارائه شده در نمایشگاه کتاب و مروری به اظهارنظرهای جنجالی در زمینه ممیزی کتاب را دربرمی‌گیرد.

زير چتر وزارت اطلاعات (يونسی در انديشه مشايی شدن؟!) عنوان پرونده گروه سیاست این هفته مجله پنجره است. بررسی اظهارات اخير يونسی درباره احیاء نشان شیر و خورشید، بررسی مشی يونسی در قالب روزشمار مهمترين گفتار‎‎ها و اتفاقات وزير اطلاعات دولت اصلاحات به همراه یادداشتهایی از محمدنبی حبيبی، دبيرکل حزب موتلفه و نصرالله پژمانفر عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موضوعات مهم این شماره از پنجره است.

پنجره در این شماره، همچنین پرونده با موضوع الزامات و اتهامات مستندسازی سياسی در ايران را منتشر کرده است. این پرونده در قالب گفتگو محمدرضا عباسيان و با نگاهی به پروسه مستندسازی سياسی در شبکه‎‎های «من و تو» و «بی بی سی» به واکاوی نظام مستندسازی سیاسی در ایران و درباره ایران پرداخته است. ماهنامه پنجره در ۶۰ صفحه و با قیمت ۴۰۰۰ تومان منتشر شده است.

 
 

نظر شما