شناسهٔ خبر: 15840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بالابان» فیلمی که اشتباهی ۲ سال اکران نشد!

کارگردان فیلم سینمایی «بالابان» از مذاکره حوزه هنری با صداوسیمای بوشهر برای اکران این فیلم در سال جاری خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ رضا صافی در خصوص اکران فیلم سینمایی «بالابان» پس از چهارسال از زمان ساخته شدن گفت: «بالابان» در سال 89 با بازیگران و عوامل کاملا بومی ساخته شد و حتی در پانزدهمین جشن خانه سینما که در سال 90 برگزار شد هم نامزد چهار جایزه بود اما یک اشتباه باعث شد تا اکران فیلم دو سال به تاخیر افتد.

وی افزود: سال 89 متقاضی حضور در جشنواره فجر بودیم اما متاسفانه به چند دلیل از جمله استفاده از بازیگران و عوامل بومی و فیلمبرداری HD هیات داوران از بازبینی کار خودداری کرد و گفتند کار ویدئویی است، هیات داوران ویدئویی هم پس از بازبینی اثر گفتند این کار سینمایی است و به همین راحتی از حضور در جشنواره باز ماندیم و به دلیل حضور در لیست آثار متقاضی سال 90 هم نتوانستیم در جشنواره حاضر شویم.

کارگردان فیلم سینمایی «بالابان» ادامه داد: آذرماه سال 91 قرارداد اکران فیلم بسته شده بود اما یک اشتباه باعث شد تا دو سال اکران فیلم به تعویق بیافتد و حوزه هنری به عنوان پخش کننده فیلم در حال مذاکره با صدا و سیمای بوشهر به عنوان سرمایه‌گذار برای تعیین زمان اکران است.

صافی تصریح کرد: در سال 91 و درست دو ماه قبل از اکران عمومی فیلم از صدا و سیمای بوشهر برای ارزیابی به تهران فرستاده شد که اشتباها در جدول پخش شبکه شما قرار گرفت و و در بدترین ساعت هم پخش شد و به همین دلیل فرصت اکران از دست رفت اما از آنجائی که جزو معدود فیلم‌های درجه الف ارشاد است حوزه هنری برای اکران آن در حال برنامه ریزی است.

وی در خصوص داستان این فیلم که در جشنواره کودک نیز به نمایش در آمده است، گفت:بالابان داستان نوجوانی به نام شاهین است که سال‌ها پیش پدر محیط بانش را در مواجهه با قاچاقچیان پرنده از دست داده و او اکنون به واسطه مشکلات زندگی بر سر دو راهی وفاداری به شغل پدر یا پاگذاشتن در راه قاتلین او قرار گرفته است. تلاش شاهین در رویارویی با طبیعت و حوادث خشن پیرامونش ماجراهای این فیلم را رقم می‌زند.

براساس این گزارش،محمدحسین دریابگرد- صادق زارعی- ایرج صغیری- حیدر مظفری- آریا بهرام نژاد- مریم رنجبر- هادی ارشدپور- سیروس ولی‌زاده- حشمت الله غضنفر- فرشید تربیت- قحطبه فخرائی- حسن غلامی- امین چاهشوئی- سیدعلی هدایت- جوهر تنگستانی- حسین قفلی- داوود داوودی و... از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده، کارگردان، تدوین‌گر، طراح صحنه و لباس: سیدرضا صافی، مدیران تصویربرداری: سیدرضا مهیمنیان، پیام عزیزی، صدابردار: سیدمهدی حسینی‌پور-  صداگذار: آرمین بهاری، آهنگساز: مهدی امانی، مدیران تولید: موسی الرضا حامدی خواه - امیرحسین فلاحت پیشه، اسپیشیال افکت و اتالوناژ دیجیتال: محمدحسین نجفی، چهره‌پرداز: غلامرضا رستم زاد- احسان روناسی

نظر شما