شناسهٔ خبر: 15850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارجاع کتاب‌های ناشران خارجی طی دو ماه آینده

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه گفت: تا دو ما آینده کتاب‌های ناشران خارجی مرجوع می‌شود‌، بخشی از کتاب‌ها به کشور مقصد ناشر،‌ برخی به نمایشگاه‌‌های دیگر ارسال می‌شود،‌ بخشی دیگر نیز در داخل مانده تا در نمایشگاه‌های استانی عرضه شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمدرضا وصفی مدیر کمیته ناشران خارجی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب که تا دو ما آینده کتاب‌های ناشران خارجی مرجوع می‌شود‌، گفت:‌ هم‌چنین برخی از کتاب‌هایی که از نمایشگاه کتاب تهران   توسط برخی از مراکز پژوهشی یا کمپانی‌های کشورهای اطراف خریداری شده است،‌ بارنامه شده و از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از کتاب‌ها ترخیص قطعی می‌شود و برخی از نمایشگاه ترخیص شده و در کشور مانده تا در طول سال‌، در نمایشگاه قرآن کریم،‌ نمایشگاه‌های استانی و قم عرضه شوند. هم‌چنین مرجوع شدن کتاب‌های ناشران خارجی از کشور نیز به دو شیوه انجام می‌شود،‌ یا به کشور مقصد ناشر فرستاده می‌شود یا به نمایشگاه کتاب دیگری که ناشر قصد حضور دارد،‌ منتقل می‌شود.

وصفی گفت:‌  بخش سوم ترخیص کتاب‌ها نیز مربوط به مبادلاتی است که در نمایشگاه کتاب تهران رخ داده است،‌ این مبادلات میان ناشران داخل کشور که به طور خاص کتاب عربی در کشور تولید می‌کنند با  ناشرانی که در سالن‌های عربی حضور داشتند. رخ داده است،‌ هم‌چنین ناشرانی از کشورهای اطراف به ویژه افغانستان، پاکستان و عراق کتاب‌های قابل توجهی از بخش عربی خریداری کرده‌اند.

مدیرکمیته ناشران بین‌الملل اظهار امیدواری کرد که مسئولان گمرک همکاری لازم را در زمینه خروج بارهای این  ناشران از کشور داشته باشد تا هر چه سریعتر بارهای ناشران بین‌الملل از کشور خارج شود.

نظر شما