شناسهٔ خبر: 15866 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسئولان کتابخانه ملی دست به دامن معاون اول رئیس‌جمهور شدند

سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از طرح مشکلات بودجه‌ای و نیروی انسانی این سازمان در جریان بازدید اخیر معاون اول رئیس جمهور از کتابخانه ملی و درخواست برای حل آنها خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ فریبرز خسروی سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره موضوعاتی که در بازدید اخیر معاون اول رئیس جمهور از این سازمان مطرح شده است، گفت: از آنجا که این سازمان ذیل نهاد ریاست جمهوری تععریف شده است، باید تحت نظارت باشد و نهاد ریاست جمهوری از مسائل و مشکلات آن مطلع باشد. در بازدید آقای جهانگیری از کتابخانه ملی هم مسائل و مشکلات این سازمان مطرح شد.

وی افزود: سازمان یکسری مشکلات ساختاری دارد که متاسفانه از گذشته حل نشده، باقی مانده است. ما مشکلات بودجه‌ای داریم، مشکلات مربوط به نیروی انسانی داریم و اینها مسائلی است که اگر به آنها توجه نشود، سازمان دچار مشکل خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی سپس با اشاره به ویژگی‌های بنای این سازمان، ادامه داد: خوشبختانه ساختمان سازمان، ساختمان ویژه‌ و بی‌بدیلی است و با ساختمان کتابخانه ملی فرانسه، کتابخانه ملی بریتانیا و حتی کتابخانه اسکندریه که توسط 11 کشور ساخته شده است، قابل مقایسه است.

سخنگوی کتابخانه ملی سپس گفت: اما این فقط بخش سخت‌افزاری قضیه را شامل می‌شود ولی باید نرم‌افزار آن هم درست کار بکند که نرم‌افزار آن، نیروی انسانی و زیرساخت‌های مربوط بهICT است که اینها باید روزآمد شوند و متاسفانه ما در این زمینه عقب هستیم و چندین سال است که بخش‌های نرم‌افزاری کتابخانه ملی به روز نشده‌اند.

خسروی با بیان اینکه این مسائل با آقای جهانگیری در میان گذاشته شد و قرار شد کمک کنند که این مسائل حل شود، گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی یک موسسه تخصصی است و نیازمند نیروی تخصصی در حوزه‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی، آرشیو و فناوری است و یکی از مشکلات این قبیل موسسه‌های دولتی این است که نمی‌توان نیروی متخصص برای کارهای فناورانه آن استخدام کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اخیراً از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بازدید کرده بود. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این بازدید، جهانگیری را همراهی می‌کرد.

نظر شما