شناسهٔ خبر: 15890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیات داوران «دوربین طلا» و «نوعی نگاه» جشنواره کن معرفی شدند

برگزارکنندگان شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن اسامی چهار داور را در بخش "نوعی نگاه" و شش نفر را به عنوان هیأت داوران بخش دوربین طلا این دوره اعلام کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ درحالی که «پابلو تراپرو» ‌پیش از این به عنوان رییس هیأت داوران بخش نوعی نگاه معرفی شده بود، «پیتر بکر» آمریکایی، «ماریا بونوی» بازیگر نروژی - سوئدی، «ژرالدین پایهاس»، بازیگر فرانسوی و «موسی توره» کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده اهل سنگال هم به وی پیوستند.

«بونوی» بیشتر برای ایفای نقش در آثاری چون «من دینا هستم» و «جنگجوی سیزدهم» شهرت دارد. پایهال هم در «بازگشت» و «جون و جولی» فیلم نامزد نخل طلا هنرنمایی کرده است. «موسی توره» از دیگر داوران این دوره کن، سال 2012 نامزد دریافت جایزه نوعی نگاه شد.

20 فیلمی که تحت نظارت این هنرمندان مورد قضاوت قرار می‌گیرد، از 15 تا 23 ماه می در سالن «دباسی» کن به روی پرده می‌روند. نخستین فیلمی که اکران می‌شود «دختر حزب» ساخته مشترک «ماری آماچوکلی»، «کلر برگر» و «سموئل تیس» خواهد بود. این اثر برای کسب نخل فستیوال کن تلاش می‌کند.

هیات داوران جایزه دوربین طلای کن که امسال 15 اثر برای کسب آن به رقابت می‌پردازند عبارتند از: «ریچارد آنکونینا» بازیگر، «گیل گیلارد» تکنیسین، «سوفی گراسین» منتقد و روزنامه‌نگار، «لیزا نسلسون» روزنامه‌نگار و «فیلیپه ون لیوو» کارگردان و تصویربردار.

هر یک از این افراد نماینده بنیاد و انجمن‌هایی هستند که در حوزه کارگردانی، تصویربرداری، نقد و عکاسی فیلم فعالیت می‌کنند.

برگزیدگان بخش دوربین طلای جشنواره کن معمولا از میان کارگرانان تازه وارد به جشنواره با دید هنری اعطاء می‌شود که از برگزیدگان پیشین این جایزه سینمای می‌توان به «جیم جارموش»، «میرا نیر»، «بهمن قبادی»، «استیو مک کوئین» و «جیکو فن دورمال» اشاره کرد.

سال گذشته فیلم «ILO ILO» ساخته «آنتونی چن» از سنگاپور موفق به کسب دوربین طلای کن شد که در بخش دو هفته کارگردانان کن حضور یافته بود.

نظر شما