شناسهٔ خبر: 15902 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان تبلیغات: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی است و این دو حتماً از همدیگر تفکیک ناپذیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری مهر صبح دیروز دوشنبه 22 اردیبهشت ما حضور حجت الاسلام  و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و  حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین جمع زیادی از مدیران رسانه و کارشناسان این حوزه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

دکتر خاموشی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و ولادت حضرت علی(ع) گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رسالت فرهنگی دارد و ما هم با همین  دغدغه فرهنگی، خبرگزاری مهر را با مشورت بزرگان شکل دادیم . حتماً تعریف ها و نواقصی  هست که من نواقص را به به حساب خودم می گذارم.

وی افزود: هدف ما تعمیق باورهای دینی و انقلابی و تفکر اصیل انقلاب اسلامی تحت ارشادات ولی فقیه زمان خودمان است و ما باید این کار را انجام می دادیم. خوشبختانه خبرهای فرهنگی در جمهوری اسلامی سهم بالاتری یافته است و در درجه بندی اخبار، جای خودش را پیدا کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  تاکید کرد: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی است و این دو حتماً از همدیگر تفکیک ناپذیرند. در دید ما، خبرگزاری نباید زیاد هزینه بر باشد و ما قابلیت را همیشه به پشتیبانی مالی نمی دانیم البته اگر در جاهایی لازم باشد این حمایت ها را ادامه خواهیم داد اما خبرگزاری هم باید بتواند در این زمینه فعال‌تر و پویاتر شود.

دکتر خاموشی اضافه کرد: من در طول تاریخچه فعالیت خبرگزاری مهر، اصراری نداشته ام که اخبار سازمان تبلیغات اسلامی را در این خبرگزاری منتشر کنند. امروز هم این اصرار را ندارم اما گفته ام اگر جایی این سازمان توانست خبرساز شود، خوب است که به فعالیت های آن هم پرداخته شود. مثلاً وقتی ما در نمایشگاه کتاب تاثیرگذار هستیم، حتماً باید به این حوزه توجه کنیم. الان که انتشارت سوره مهر رخ نموده و جای خود را به خوبی باز کرده است، خوب است که کتاب های این انتشارات در خبرگزاری مهر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: سهم کتاب در خبرگزاری مهر کم است، سهم هنر را هم باید افزایش دهیم. همچنین سهم تبلیغ و ترویج دین و همچنین فناوری های نوین باید در خبرگزاری مهر افزایش یابد.

وی همچنین از رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر به عنوان همکاری نیک یاد کرد و گفت:  من شهادت می دهم که از همکاری با آقای مقدسی، همیشه بالاتر رفته ام و خدا را شاکر هستم که با این بزرگوار همکار بوده ام، همچنان که با آقای اسماعیلی (مدیرعامل اسبق خبرگزاری) همکاری خوبی داشتم.

رئیس  سازمان تبلیغات اسلامی افزود: از همین جهت بود که من از آقای عسگری که توشه ای گرانبها از فعالیت در عرصه فرهنگ دارد، تقاضا کردم که این مسئولیت را بپذیرد و خوشبختانه طول همکاری ایشان با خبرگزاری مهر به عنوان عضو هیات مدیره، سبب نزدیک تر شدن نظرات بنده و ایشان شد و من در همکاری های دیگری که با ایشان داشتم، شهادت می دهم که ایشان از یک روحیه انقلابی برخوردار است و فردی تابع ولی فقیه بوده و هست.

عسگری: هدف اصلی خبرگزاری مهر باید توسعه و تعمیق جبهه انقلاب باشد

در این مراسم همچنین علی عسگری مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر از مدیران رسانه و نیز کارشناسان این حوزه و حاضران در این مراسم به جهت حضور در این برنامه سپاسگزاری کرد و گفت:  مسلم است که در تقدیر از آقای مقدسی (مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر) باید بیش از  اینها گفت و شنید، تشکر دوم من از آقای خاموشی است که من را لایق دانستند و این امانت را بر دوش بنده حقیر گذاشتند امیدوارم قدردان این امانت باشیم و همان طور که آنها را سالم و متعالی تحویل گرفتم، سالمتر و متعالی تر به نفر بعد از خودم تقدیم کنم.

وی همچنین از رضا مقدسی به عنوان یک برادر خدوم حزب اللهی و یک مدیر قابل یاد کرد و گفت: من زمانی که در سازمان فرهنگی  هنری شهرداری تهران مشغول فعالیت بودم از ایشان خواستم با ما همکاری کنند ولی توفیق حاصل نشد، حتماً ایشان به عنوان یک فرد مفید و مدیر جهادی و انقلابی پس از این هم فعالیت شان را ادامه می دهند و امیدوارم بهبودی کامل برای ایشان حاصل شود. واقعاً اگر بحث بیماری ایشان نبود ما راضی به این جابجایی نبودیم . من واقعاً غبطه می خورم از روزی که ایشان با کارکنان مجموعه خبرگزاری خداحافظی می کرد و آن صحنه برای من یک صحنه درس آموز بود.

مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر سپس گفت: خبرگزاری مهر نه تنها نسبتش با جبهه فرهنگی انقلاب  تعریف می شود، بلکه به ذات در درون جبهه فرهنگی انقلاب متولد شده و باید در این مسیر رشد کند. هدف اصلی خبرگزاری مهر باید توسعه و تعمیق جبهه انقلاب باشد با همان مختصات و اعتقادی که ما به این جبهه داریم.

عسگری تاکید کرد: بدون شک تنها فرهنگ نجات بخش برای ما فرهنگی است که با محوریت جهادی و با مدیریت حضرت آقا اجرایی شود و امیدوارم بتوانیم با همین تصمیم تمام شئونات مهر را مدیریت کنیم.

وی افزود: طبیعتاً انقلاب اسلامی یک هویت فرهنگی دارد و ما حتما باید به این نقطه توجه کنیم و امیدوارم به عنوان سرلوحه تمام فعالیت های مهر جاری و ساری باشد.

در پایان این مراسم حکم مدیرعامل مرکز رسانه ای مهر برای علی عسگری قرائت و این حکم از سوی دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به وی اعطا شد. در آئین تودیع مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر، هدایایی هم به رسم یادبود از طرف علی عسگری مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر، محمدرضا اسماعیلی رئیس هیئت مدیره این خبرگزاری، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران، شهرام گیل آبادی، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس، مصطفی آجرلو مدیرمسئول نشریه مثلث، مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، مهدی قره‌شیخلو رئیس دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی محمدی، رئیس فرهنگسرای سرو و محسن محمدی مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر، به رضا مقدسی اهدا شد.

نظر شما