شناسهٔ خبر: 15905 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انجمن نویسندگان کودک کارگاه ادبیات نمایشی برگزار می‌‎کند

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای علاقه‌مندان کارگاه ادبیات نمایشی برگزار می‌کند و مسئولیت این کارگاه‌ها با محمود برآبادی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود برآبادی با اعلام این خبر گفت: كارگروه ادبیات نمایشی سابقه‌ای چند ساله در انجمن نویسندگان كودك و نوجوان دارد و هدف از آن جمع كردن نویسندگان علاقه‌مند به ادبیات نمایشی دور یکدیگر و تبادل نظرات آنها با یکدیگر است.

او ادامه داد: مسئولیت این كارگروه چند سالی بر عهده‌ عباس جهانگیریان و چند سال هم بر عهده‌ مجید راستی بوده است. دو سال است که مسئولیت برگزاری كلاس‌ها را من برعهده دارم و سعی می‌كنیم در آن نویسندگانی را كه به نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی علاقه‌مندند گرد هم بیاوریم تا آثارشان را بخوانند و از نظرات دیگران بهره‌مند شوند.

برآبادی یادآور شد: شركت در جلسات این كارگروه آزاد است، البته اگر فردی در همه‌ جلسات شركت كند، می‌تواند در طرح‌های گروهی كارگروه نیز حضور مستمر داشته باشد.كارگاه ادبیات نمایشی روزهای یك‌شنبه یك هفته در میان ساعت 17:30 در محل انجمن نویسندگان برگزار می‌شود.

این نویسنده‌ كودك و نوجوان طرح‌های گروهی این كارگروه را این‌گونه معرفی كرد: در حال حاضر سه طرح در حال انجام است؛ یكی از آن‌ها نگارش فیلم‌نامه‌ داستان بلندی برای نوجوانان است كه تقریباً طرحش نهایی شده، دیگری انیمیشنی 26 قسمتی است با عنوان «آپارتمان حیوانات» كه بخشی از آن نوشته شده و به مركز صبا داده شده و در صورت موافقت برای ساخت آن، كار روی ادامه‌ طرح انجام می‌شود.

او همچنین افزود: طرح سوم انیمیشنی است با نام «دیروز، امروز، فردا»  كه دستاوردهای بشر را در طول سالیان مورد بررسی قرار می‌دهد؛ برای مثال تلفن در گذشته نبوده و حالا با وجود آن و رشد چشمگیری كه داشته، چه تغییراتی بر زندگی ما انسان‌ها گذاشته است.

برآبادی در پایان اضافه كرد: تا كنون طرح‌های گروهی كه در كارگروه شكل گرفته به آثار دیداری تبدیل نشده‌اند، اما برخی از شركت كنندگان متنشان را در كلاس‌ها خوانده‌اند و با اعمال نظرات دیگران متنشان را به آثار دیداری تبدیل كرده‌اند.

نظر شما