شناسهٔ خبر: 15969 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته شيمی بالاترين آمار ثبت ‌پايان‌نامه را به خود اختصاص داد

از ابتداي سال 92 تا پايان آن، 47 هزار و 251 پايان‌نامه و 44 هزار و 662 پوروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران به ثبت رسیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در سال ۹۲، روزانه به طور متوسط ۴۰۴ ثبت‌نام در پايگاه ثبت پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي انجام شده و در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۲۵ ثبت‌نام صورت پذيرفته است.

در اين ميان، بيش از ۹۲ درصد پايان‌نامه‌هاي ثبت شده مربوط به مقطع كارشناسي ارشد بوده به طوري كه ۳۴ هزار و ۸۵۱ پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و دو هزار و ۸۰۶ پايان‌نامه در مقطع دكترا به ثبت رسيده است؛ هم‌چنين ۱۱ هزار و ۷۳۳ پوروپوزال ثبت شده در مقطع كارشناسي ارشد و ۲هزار و ۱۴۶ پوروپوزال در مقطع دكترا بوده است.

بر اساس اين آمار، به طور ميانگين روزانه بيش از ۱۲۹ پايان نامه و ۱۲۲ پوروپوزال در پايگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت مي رسد.

در اين بازه زماني، بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۱۵ هزار و ۶۹۱ رکورد معادل ۳۱ درصد بوده و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی با ۷ هزار و ۸۵۵ رکورد، گروه علوم پایه با ۷ هزار و ۷۴۵ رکورد، گروه کشاورزی با ۴ هزار و ۲۰۸ رکورد، گروه علوم پزشکی با هزار و ۳۳۴ رکورد و گروه هنر با ۸۷۱ رکورد قرار دارند.

در سال ۹۲ دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز با ثبت ۳ هزار و ۵۸۹ پايان‌نامه، دانشگاه فردوسي مشهد با ثبت هزار و ۸۶۱، دانشگاه تربيت مدرس با ثبت هزار و ۷۳۹، دانشگاه پيام نور استان تهران با ثبت هزار و ۳۱۷ و دانشگاه شيراز با ثبت هزار و ۱۷۲ پايان‌نامه بيشترين آمار را در بين دانشگاه هاي كشور در ثبت پايان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

بيشترين پايان‌نامه ثبت شده در سال ۹۲ مربوط به رشته شيمي با هزار و ۳۲۱ پايان‌نامه بوده و پس از آن پايان‌نامه‌هاي رشته‌هاي فيزيك، مديريت، رياضي و حقوق بيشترين ثبت پايان‌نامه را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش مهر، از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار و ۳۶۷ پایان نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.

 
 

نظر شما