شناسهٔ خبر: 15988 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هرکول پوآرو دوباره زنده می‎شود

هرکول پوآرو قهرمان جهانی شده‌ای که آگاتا کریستی او را خلق کرد، چهار دهه پس از مرگش دوباره زنده می شود تا در رمانی با قلم سوفی هانا عنوان شخصیت اول داستان را بگیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هرکول پوآور با سلول‌‌های کوچک خاکستری‌اش در رمانی جدید دوباره زنده می شود.

این کارآگاه باهوش در یک رمان جدید که نوشته سوفی هانا شاعر و رمان نویس جنایی است و قرار است با عنوان «قاتلان مونوگرام» به بازار بیاید.

این رمان که هشتم سپتامبر منتشر می‌شود ۳۹ سال پس از انتشار آخرین رمان آگاتا کریستی درباره هرکول پوآرو که با عنوان «پرده» در سپتامبر ۱۹۷۵ منتشر شده بود، به بازار می آید.

پوآرو در آخرین قسمت این مجموعه کشته شد و اکنون خانم هانا با نوشتن داستانی درباره دوران جوانی پوآرو، یک داستان جدید از این کارآگاه خلق می کند.

«قاتلان مونوگرام» از زاویه دید یک شخصیت جدید بیان می شود – یک پلیس- که پوآرو را می شناشد و از او برای حل یک پرونده کمک می خواهد.

در این کتاب که همزمان به ۲۹ زبان در ۵۰ کشور منتشر می‌شود، برخی از شخصیت های برجسته دیگری که آگاتا کریستی خلق کرده نیز حضور دارند.

این رمان نویس گفت نوشتن رمانی آن هم چهار دهه پس از نوشته شدن آخرین رمان کریستی با عنوان «خوابیدن» برای او افتخاری بزرگ محسوب می شود. وی گفت تمامی کتاب‌های کریستی را خوانده تا برای نوشتن این رمان آماده شود.

سوفی هانا گفت یکی از هواداران سرسخت کریستی است و خواندن کتاب‌های او تجربه بزرگی برایش محسوب می شود. او گفت با هرکول پوآرو و خانم مارپل به داستان‌های جنایی علاقه‌مند شده و طراحی درخشان کریستی با درکی که از مسایل روانی انسان‌ها داشت، هویت وی را به عنوان یک نویسنده آثار جنایی شکل داده است.

وی گفت پس از این که انتشارات هارپر کالینز در صدد برآمد تا نویسنده‌ای معاصر را برای نوشتن این کتاب انتخاب کند، ویراستارش وی را به عنوان کسی که می تواند از پس این کار برآید، به این ناشر معتبر، معرفی کرده است.

در مرحله بعد این نویسنده با خانواده کریستی که باید با انجام این پروژه موافقت می کردند، ملاقات کرد.

خانم هانا درباره ملاقات با خانواده نویسنده مشهور گفت: وقتی آنها را دیدم باورم نمی‌شد این اتفاق افتاده باشد.

متیو پریچارد نوه خانم کریستی که مسئولیت انتشار آثار او را برعهده دارد در این باره گفت: آگاتا کریستی واقعا افتخار می کرد اگر می‌دید مردم سراسر جهان چطور هنوز آثار او را دوست دارند و از انتشار کتاب جدیدی درباره پوآرو لذت می برد.

پورآروی بلژیکی یکی از محبوب ترین شخصیت‌هایی است که آگاتا کریستی خلق کرده است. این کارآگاه کوچک اندام در ۳۳ رمان، ۵۰ داستان کوتاه و دو نمایشنامه که در فاصله سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۵ نوشته شده اند، حضور دارد. کریستی اولین رمان هرکول پوآرو را با عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» در سال ۱۹۲۰ نوشت.

بازیگران متعددی در نقش این کارآگاه بازی کرده‌اند و دیوید سوشه احتمالا محبوب‌ترین بازیگری است که این نقش را اجرا کرده است. او از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ در این نقش بازی کرده است.

خانم هانا متولد منچستر است و با همسر و دو فرزندش در کمبریج زندگی می کند.  او تاکنون هشت رمان جنایی نوشته که با اقتباس از برخی از آنها فیلم‌هایی برای تلویزیون ساخته شده است. او با رمان «شبیه ستمگر» در سال گذشته به فهرست نهایی جایزه ملی کتاب بریتانیا راه یافته بود. وی امسال یک کتاب دیگر با عنوان «اشتباه گفتن» را نیز به بازار می‌فرستد. 

آخرین اپیزود از مجموعه فیلم های تلویزیونی موسیو پوآرو که با اقتباس از کتاب آگاتا کریستی ساخته شد، پاییز سال پیش موفق شد تا همزمان پنج میلیون و دویست هزار انگلیسی را پای تلویزیون بنشاند. نسخه تلویزیونی این درام جنایی دو ساعته با بازی دیوید سوشه از سوی منتقدان به‌عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها برای تلویزیون خوانده شد. 

نظر شما