شناسهٔ خبر: 16045 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خدا کند دوباره ده‌نمکی‌ چراغ سینما را روشن کند

امیر قطبی مدیرپخش فیلم «معراجیها» گفت: امیدوارم امسال هم ده‌نمکی فیلمی بسازد و چراغ سینما ها روشن باشد و خدا کند در سینمای ایران چهار تا کارگردان مثل ده نمکی باشند و فیلمی بسازند که بفروشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ امیر قطبی مدیرپخش فیلمیران در مورد آخرین آمار فروش «معراجیها» تا شب پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت گفت: «معراجی‌ها» در سینماهای تهران وشهرستانها ، ۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان فروش داشته است. که از این فروش سهم سینماهای شهر تهران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در  شهرستان سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان فروخته است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه سرگروهی «معراجی ها» تمام شده است هم اکنون ۱۰ سالن سینما در تهران و ۲۰ سالن سینما در شهرستان این فیلم را اکران می کنند.

قطبی با اشاره به اینکه فروش کل فیلم «چ» ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان  بوده است اضافه کرد: فیلم سینمایی «چ» در شهر تهران یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و در شهرستان ۹۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.

مدیرپخش فیلمیران همچنین گفت: فیلم سینمایی «چ» در تهران ۱۲ سالن و در شهرستان ۳۵ سالن سینما را دارد.

قطبی با اشاره به فروش خوب «معراجی‌ها» در شهرستان نسبت به شهر تهران گفت: جنس فیلمهای ده نمکی این است که فروش شهرستان آن بهتر است به خاطر این که در شهرستان مردم از همه طبقات به سینما می روند و  این فیلم هم مخاطب عام دارد. علت دیگر فروش خوب شهرستان این بود که «معراجیها» در ۶۵ سالن سینمای شهرستان به صورت همزمان با تهران اکران می‌شد.

وی اضافه کرد: این فیلم در شهرهای اصفهان ومشهد و شیراز و تبریز فروش فوق العاده ای داشت.

قطبی با تاکید بر اینکه فروش معراجی ها در تهران هم خوب بوده است اضافه کرد: در ایام عید سینماهای شکوفه و ماندانا برای «معراجی‌ها» فروشی نزدیک به ۸ میلیون تومان داشت. مثلا سینمایی در شهرری ۵ میلیون فروش داشت و در سینمای بالای شهری مثل پردیس آزادی هم فروشی ۱۰ میلیونی داشت. یعنی بخشی از فروش خوب فیلم به خاطر این بود خیلی تفاوت فروش بین سالنهای سینما شهر تهران وجود نداشت.

مدیر فروش دفتر پخش فیلمیران گفت: نزدیک به ۸۰ درصد مردم از فیلم‌های ده نمکی راضی هستند و جالب این است که مخالف‌های ده‌نمکی هم می آیند و فیلم را می بینند. وقتی دوست و دشمن ده‌نمکی می آیند و فیلمهایش را می بینند مشخص است که فروش فیلم خوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه سینمادارها شب عید منتظرند که فیلمهای ده‌نمکی بیاید. شما کدام سینماگر را در سینمای ایران می‌شناسید که با پنج فیلم خود ۴۰ میلیارد تومان وارد چرخه اقتصادی سینما کند. وقتی این فیلم در اول اسفند ماه که مرده ترین فصل سینماست شبی ۴۰ میلیون فروش دارد پس فیلم خوبی است.

قطبی ادامه داد: یک سری سینما در شب عید در حالی تعطیلی بودند که این فیلم باعث شد دوباره سینماها باز شوند و با فروش این فیلم خیلی از سینما دارهای شهرستان بدهکاریهای قبلشان را دادند.

وی در آخر اضافه کرد: امیدوارم امسال هم ده‌نمکی فیلمی بسازد و چراغ سینما ها روشن باشد و خدا کند در سینمای ایران چهار تا کارگردان مثل ده نمکی باشند و فیلمی بسازند که بفروشد.

نظر شما