شناسهٔ خبر: 16100 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نیکل عراقی» برنده 2014 جایزه ادبی «مکس ول پرکینز»

نیکول عراقی برنده نهایی جایزه ادبی 2014 «مکس ول پرکینز» در بخش داستانی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مرکزبخش ادبیات داستانی کتابخانه نیویورک، جایزه سال ۲۰۱۴ خود را به یک لیبیایی تبار به نام «نیکول عراقی» اهدا می کند.

نیکول عراقی درمتولد لیبی و بزرگ شده لبنان و لندن است که از دانشگاه لندن مدرک تاریخ گرفته و به مدت ۸ سال قبل از مهاجرت به امریکا، در لندن کتابفروشی داشته است.

در امریکا دستیار آژانس ادبی و«اتکینزلومیس» شد و بعدا، از سال ۲۰۰۲ آژانس ادبی مستقلی بنام خود Aragi Inc تاسیس کرده و با نویسندگان ، گرافیستهای داستانی، کار خود را در زمینه ادبیات داستانی وسعت بخشید. 

وی جانت دیاز برنده پولیتزر ۲۰۰۸ ، ادویج دانتیکت برنده جایزه نقد ادبی ملی ۲۰۰۷، جولی اوتسوکا برنده ۲۰۱۲ جایزه پن/فالکنر و دهها نویسنده مشهور را به عنوان مدیر آژانس ادبی، مورد پشتیبانی ادبی-داستانی قرار داده است و به همین خاطر هیئت داوران وی را مستحق دریافت جایزه ۲۰۱۴ «مکس ول پرکینز» در بخش داستانی اعلام کردند.

مرکز ادبیات داستانی (The center for fiction) در سال ۱۸۲۰ توسط بخش تجاری کتابخانه نیویورک راه اندازی شد تا از هر پدیدآورنده ای در قسمت هنر ادبیات داستانی حمایت کند.

یکی از جوایزاین مرکز، جایزه «مکس ول پرکینز» است که به افتخار «مکس ول» (که ویراستار کارهای همینگوی، اسکات فیتزجرالد و توماس ولف بود و به وی لقب مشهورترین ویراستار ادبیات لقب داده اند) هر سال به یکی از ویراستارهای برجسته یا یک فرد تاثیر گذار در بخش ادبیات داستانی و یا مدیر آژانس ادبی که نویسندگان مشهور را معرفی کرده ، اهدا می شود.

مراسم اهدای جایزه نهم دسامبر (۱۸ آذر ۱۳۹۳) در کلوب آتلتیک نیویورک به نیکول عراقی اهداء می شود.

نظر شما