شناسهٔ خبر: 16127 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهران مدیری در تلویزیون بازی هم می‌کند یاخیر؟

تهیه‌کننده «سه جلد» که قرار است به کارگردانی سامان مقدم ساخته شود از اعمال اصلاحات در فیلمنامه با نظر شورای فیلمنامه معاونت سیما خبر داد و اعلام کرد حضور بازیگرانی چون مهران مدیری، امیرحسین رستمی، سیامک انصاری و... که قبلا با آنها توافق شده بود، به فیلمنامه نهایی بستگی دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ جمال گلی تهیه‌کننده سریال «سه جلد» درخصوص آخرین وضعیت این سریال که چندی قبل قرار بود به کارگردانی سامان مقدم در شبکه تهران کلید بخورد اما ساخت آن در مرحله پیش‌تولید متوقف شد، گفت: در واقع برای نگارش این سریال اصلاحاتی توسط شورای معاونت سیما در نظر گرفته شده که اعمال آنها برای بهبود کیفیت است.

وی افزود: بنابراین قرار است ما آن اصلاحات را اعمال کنیم تا ظرف 10، 15 روز آینده با انجام اصلاحات مراحل بعدی کار آغاز شود. اکنون پیمان عباسی نویسنده سریال مشغول اعمال اصلاحات مدنظر شورا است که مطمئنا این دقت نظر به افزایش کیفی اثر کمک خواهد کرد.

این تهیه‌کننده درباره حذف مهران مدیری از فهرست بازیگران سریال به خاطر حضور او به عنوان کارگردان در شبکه تهران تصریح کرد: من از موضوعی که می‌گویید اطلاعی ندارم. علی رغم توافق با مهران مدیری برای بازی در «سه جلد» هنوز چیزی مشخص نیست بلکه قصه اهمیت دارد. اگر شرایط فیلمنامه مثل گذشته باشد، حتما باز هم مهران مدیری حضور خواهد داشت.

گلی در پاسخ به اینکه آیا با وجود این تأخیر سریال تا بهمن ماه برای پخش آماده خواهد شد یا خیر؟ تأکید کرد: اکنون موضوع جدول پخش سریال مطرح نیست بلکه پایان نگارش مهم است. اگر نسخه جدید فیلمنامه در جلسه بعدی شورا مورد تایید باشد، پیش بینی ما برای زمان پیش تولید و تولید چیزی نزدیک به پنج ماه است. پس از آن هم «سه جلد» در  اولین فرصت پخش می‌شود.

وی در این خصوص که آیا جز مهران مدیری، امیرحسین رستمی، سیامک انصاری، آشا محرابی، چکامه چمن ماه و مجید مظفری بازیگران دیگری در سریال حضور خواهند داشت یا خیر؟ توضیح داد: در شرایط فعلی حضور هیچ بازیگری قطعی نیست و با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که در گذشته کردیم، اتفاقات بعدی سریال تابع شرایط جدید خواهد بود و با پایان اصلاحات فیلمنامه و با مشورت سامان مقدم بازیگران را انتخاب خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده همچنین اعلام کرد تمام تصویربرداری سریال در تهران انجام خواهد شد.

پیش از این پیمان عباسی نویسنده سریال در اواسط اردیبهشت در گفتگویی اعلام کرده بود: در آستانه تولید این سریال به ما اطلاع دادند فعلا صلاح نیست «سه جلد» ساخته شود. این اتفاق در حالی رخ داد که ما با بازیگران هم قرارداد بسته بودیم و عملا قرار بود وارد مرحله تولید شویم.

نویسنده «بچه‌های نسبتا بد» همچنین در آن گفتگو بازیگران سریال را معرفی و در خصوص داستان و ویژگی‌های آن اظهار کرده بود: «سه جلد» همانطور که از نامش پیدا است سه طبقه از زندگی سه قشر زیر خط فقر، انسان‌های متوسط و افراد ثروتمند را با بیانی طنز به تصویر می‌کشد. این سریال می‌توانست خاص، متفاوت و مدرن‌ترین سریال چند سال اخیر به لحاظ فرم ساختار و دیالوگ نویسی در تلویزیون باشد. اکنون هم پیگیر علت اصلی این توقیف هستیم تا در صورت امکان به رفع آن بپردازیم.

با این حال برخی رسانه‌ها در خصوص حضور مهران مدیری در سریال طبق شنیده‌ها اعلام کرده بودند مدیران تلویزیون اجازه بازی او در سریال را نمی‌دهند و قرار شده او که قرار است بعد از پنج سال به تلویزیون برگردد، تنها در سریالی که خودش می‌سازد حضور داشته باشد و حتی دلیل توقیف «سه جلد» را تلاش عوامل برای یافتن بازیگر جایگزین مدیری معرفی کرده بودند.

نظر شما