شناسهٔ خبر: 16153 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امحای 70 درصد پرونده‎های کمیته انضباطی در دانشگاه علامه

معاون دانشجویی دانشگاه علامه گفت: 70 درصد پرونده‎های قبلی در کمیته انضباطی این دانشگاه امحا شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر رضا صحرایی علامه صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به اعتراض ۱۳۳ دانشجو بر اساسنامه انجمن اسلامی که مصوب وزارت علوم نیست، گفت: اساسنامه هیچ تشکلی مصوب وزارت علوم نیست و مصوب مجمع عمومی همان دانشگاه است.

وی در مورد اینکه برخی از دانشجویان به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند، گفت: کمیته انضباطی ساختاری است که در تمامی دانشگاه های دنیا وجود دارد و هدف آن این است که رفتار افراد را با ساختار محیط منطبق کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ما طی ۸ ماه گذشته دو جلسه کمیته انضباطی برگزار کرده و یکی از آنها در پایان ترم و بیشتر در راستای تقلب ها و ضوابط هایی که اجرا نشده بود صورت گرفته بود و بیشترین تعداد پرونده های کمیته انضباطی پرونده های امحا شده بوده است. پرونده ای که دانشجو تخلف کرده و آن را امحا کرده اند.

وی ادامه داد: چون کمیته انضباطی محلی برای استعلام است و تا زمانی که پرونده ای باقی بماند باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد پرونده های قبلی کمیته انضباطی امحا شده است و بیشترین تعداد یعنی ۹۵ درصد پرونده ها به تقلب و عدم رعایت ضوابط آموزشی و در پاره ای از موارد نیز به مسائل حجاب و پوشش اختصاص دارد.

وی ادامه داد: دانشجویی که حجاب را رعایت نمی کند به عفت عمومی احترام نمی گذارد و اگر دانشجویی سه بار پوشش و حجاب را رعایت نکند به وی تذکر لسانی داده می شود.

نادر نعمت اللهی - معاون آموزشی دانشگاه علامه نیز صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در این دانشگاه برگزار شد در خصوص پذیرش در رشته های کارشناسی که در سال های گذشته پذیرش در برخی از آنها متوقف شده بود و پذیرشی صورت نمی گرفت، گفت: دانشگاه علامه دارای ۴۴ رشته کارشناسی است که در ۲۱ رشته آن در سال های گذشته پذیرش صورت می گرفت.

وی ادامه داد: طبق اعلامی که به گروه ها کردیم در سال تحصیلی جدید در ۳۵ رشته  کارشناسی دانشجو پذیرش خواهیم کرد و در مجموع در هر رشته ۴۰ دانشجو در مقطع روزانه و شبانه پذیرش می شود.

وی ادامه داد: در سال های پیش مقطع کارشناسی در بهمن ماه دانشجو پذیرش می کرد و این باعث می شد رتبه های برتر دانشگاه علامه را انتخاب نکنند و بر همین اساس امسال مهر ماه دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علامه افزود: ظرفیت های موجدود و ۳۵ رشته ای که دانشجو پذیرش خواهیم کرد به سازمان سنجش برای درج دفترچه کنکور ارائه شده است.

 

نظر شما