شناسهٔ خبر: 16182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم مستند «باب المراد» تولید می‌شود

کارگردان مستند «باب المراد» گفت: همزمان با تصویربرداری این سریال،‌ فیلم مستندی نیز از مراحل اجرایی این مجموعه تلویزیونی به تولید می‌رسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حبیب نریمانی کارگردان مستند «باب المراد» از ساخت مستند بلند سریال «باب المراد» که با موضوع سیره زندگی امام جواد(ع) در حال تولید است خبر داد و گفت: در این مستند بلند قصد داریم تا چگونگی و مراحل ساخت این پروژه بین‌المللی را برای مخاطبان نمایش دهیم. 

وی  افزود: در این مستند از شیوه اجرایی تولید این فیلم  گرفته تا چگونگی ساخت و ساز دکور، سلاح، تولید لوکیشن‌ها و طراحی لباس‌ها و نیز گفتگو با عوامل، تلاش همکاران در این کار و غیره استفاده کرده‌ایم.

نریمانی اضافه کرد: کار کردن در کنار فهد میری کارگردان سوری و کمال بحرانی تهیه‌کننده و میرفخرایی طراح صحنه این پروژه که در کاری بین‌المللی دور هم جمع شده‌اند باعث افتخار است که اتفاقی به یاد ماندنی را رقم زده‌اند.

کارگردان مستند «باب‌المراد» تصریح کرد: در بحث تاریخ اسلام، کشور ایران بستر تولید بسیاری دارد که این گونه فعالیت‌ها را انجام و گسترش دهد و می‌تواند این آثار بیش از اینها در کشور به تولید برسد و صحنه‌های قشنگ و زیبایی خلق شود.

وی با بیان اینکه تولید مستند «باب المرد» از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: در این پروژه بین‌المللی کشورهای لبنان، عراق، بحرین، سوریه و کویت مشارکت دارند و تمام مراحل تولید آن در شهرک‌های سینمایی غزالی،‌ دفاع مقدس، مختارنامه و شهرک شهید چمن ورامین تصویربرداری شده است. 

نریمانی با اشاره به اینکه تولید سریال «باب‌المراد» با همه سختی و فشار با همدلی همه گروه در حال انجام است، افزود: همه سعی می‌کنند تا این اثر به نحو احسن به تولید برسد و برای پخش در ایام ماه رمضان آماده شود.

کارگردان مستند «باب المراد» توضیح داد: این کار در حدود ۱۲۰ دقیقه تولید می‌شود که تا به امروز ۴ ماه از زمان تصویربرداری می گذرد که شامل کلیپ‌های کوتاه از فصل جنگ، گریم هنرمندان و ساخت و ساز دکور می‌شود.

وی یادآور شد: به نظر من گروه تولید مجموعه تلویزیونی «باب المراد» بسیار خوب به کار خود واقفند و همان اندازه که اصل کار برای آنها مهم است، پشت صحنه کار نیز برایشان اهمیت دارد. به این دلیل که معتقدند که سریال پس از پخش آن تمام می‌شود و دورانش می‌گذرد و تنها اثری که روند و جریان آن باقی می‌ماند و ماندگار می‌شود کار مستند است.

نریمانی گفت: رضا سمرقندی و ابوالفضل حسینی تدوین این کار را انجام می‌دهند و بهنام فروتن دستیار کارگردان این اثر است و در تولید این کار مستند من را همراهی می‌کنند.

مجموعه تلویزیونی «باب المراد» با موضوع زندگی امام محمد تقی(ع) امام نهم شیعیان در ایران مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند.

این سریال به مراحل مختلف حیات امام جواد(ع) از تولد در مدینه،‌ همراهی پدر در مراحل مختلف، شهادت امام رضا(ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را تصویر می‌کند.

کارگردان این سریال فهمد میری است و سناریو آن را محمود عبدالکریم نوشته و در نگارش آن از حدود ۴۶ منبع گوناگون بهره‌برداری شده است. مشاور مذهبی سریال «باب‌المراد» را شیخ علی تورانی از علمای لبنان برعهده دارد.

این سریال توسط شرکت کویتی مدل آرت پروداکشن و با مشارکت ایران، سوریه، عراق و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته می‌شود.

دکورهای این سریال توسط مجید میرفخرایی طراحی شده و شهرکی ساخته شده که مدینه براساس معماری دوره خلفای عباسی در آن طراحی شده است. همچنین دکور شهر مکه نیز برای استفاده در این سریال ساخته شده است.

نظر شما