شناسهٔ خبر: 16210 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش «دیّان» همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «دیّان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادر رونده به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ فیلم تلویزیونی «دیّان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادر رونده به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«دیّان» به معنای هدیه خداست. قصه این فیلم در روزهای آغازین جنگ رخ می‌دهد. عده‌ای زن، کودک و پیرمرد در ساختمانی متروکه در وسط نخلستان پناه گرفته‌اند و به دلیل محاصره بودن منطقه توان خروج از آنجا را ندارند. دو بسیجی (اسد-صمد) بالای ساختمان وظیفه محافظت ازآن‌ها را به عهده دارند. نیروهای دشمن اطلاعی از وجود اهالی در آن مکان ندارند و آن دو بسیجی توسط بی‌سیمی که در اختیاردارند محل خود را به نیروهای خودی اطلاع داده‌اند. قراراست گروهی محاصره را شکسته و آن‌ها رانجات دهند، به شرطی که...

تمام لوکیشن‌های داخلی و خارجی این فیلم در منطقه اروند کنار بوده و تمام سکانس‌های مربوط به ساختمان متروکه در یک سینمای خارج از کاربری که در این منطقه وجود داشت تصویربرداری شده است.

تصویربرداری این اثر در طی ۲۹ جلسه انجام شده و تمام بازیگران آن بومی و از هنرمندان تئا‌تر این منطقه هستند.

فروغ ایزدیار، مهدی جدهانی، علی سهیم‌پور، وحید واحدی، بهمن عیوق، فرشته بنی سعید، طیبه نیک آزاد، بهرام تختی، مرتضی چشم براه، شاهو تراهی و زهرا امیری در این فیلم ایفای نقش کردند.

«دیّان» محصول گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم است.

نظر شما