شناسهٔ خبر: 16219 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رسانه‌هاخواسته‌های واقعی مردم سوریه را پنهان می‌کنند

سراسقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین گفت: این یک دروغ بزرگ رسانه‌ای است که برخی می‌خواهند مردم سوریه را علاقه‌مند به گروه‌های قاتل و مخالف دولت سوریه نمایش دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ پاتریک غریغوریوس الثالث لحام سراسقف مسیحیان رم کاتولیک در مشرق زمین (سوریه، لبنان و فلسطین) در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: در نگاه رسانه‌های دنیا چیزهایی به عنوان علائق و خواسته‌های مردم سوریه نمایش داده می‌شود که درست نیست و این یک جوک و دروغ بزرگ رسانه‌ای است که برخی می‌خواهند مردم سوریه را علاقه‌مند به گروه‌های قاتل و مخالف دولت سوریه نمایش دهند.

وی افزود: نمایش دموکراسی مردم سوریه در رسانه‌ها به شکل محدود در سراسر دنیا منتشر می‌شود در حالی که ما به دنبال ایجاد فضای خوبی برای شادی مردم سوریه، کشاورزی‌های گسترده، سرمایه‌گذاری برروی مدارس و بهداشت مناسب هستیم. واقعیت سوریه این است که این کشور یک مدل به‌روز از دموکراسی است اما با این وجود من این نوع برخورد با سوریه را درک نمی‌کنم چرا که زندگی مردم سوریه یک نمونه کامل از زندگی در صلح مردمانی با ادیان مختلف در کنار یکدیگر را نمایش می‌دهد.

سراسقف مسیحیان رم کاتولیک تصریح کرد: ما امروز در سوریه خطرات و مسائل بزرگی را داریم و امروزه این خطرات و آسیب‌ها توسط رسانه‌های آزاد و گروه‌های صلح طلب مشاهده شده و آن‌ها واقعیت‌ها را شناخته‌اند. اینگونه افرادی باید بیایند و در مورد گفته‌های رسانه‌ها در سراسر دنیا که‌ می‌خواهند دولت سوریه را عامل خشونت و خونریزی نمایش دهند، قضاوت کنند. در این چند سال نیروهای خونریز خارجی از مناطق بیرونی کشور سوریه وارد شده‌اند و جنایت‌های گسترده‌ای را در این کشور انجام داده‌اند. این نیرو‌ها برای محافظت از خود به داخل کلیسا‌ها و مساجد پناه برده و از آن‌ها به عنوان محافظی برای جان خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره اینکه در این شرایط است که دولت و نیروهای نظامی دولتی وظیفه خود می‌بینند که از مردم خود دفاع کنند، گفت: در حال حاضر بجز گروه‌های رسمی تروریست موجود در سوریه حدود ۲۰۰ گروه بدون کنترل هم در سوریه شکل گرفته‌اند. گروه‌‍‌هایی که هر اقدامی را بخواهند را اجرا می‌کنند.

این کشیش تصریح کرد:‌ وظیفه رسانه‌های آزاد و فعالان صلح طلب این است که تصویر واقعی از سوریه را به مردم دنیا نمایش دهند تا اینکه کشتار، جنگ، اسلحه، تروریست، خشونت و افراطی‌گری در سوریه پایان یابد و در همه مکان‌های این کشور صلح و آرامش برقرار شود.

پاتریک لحام کشیش اعظم کلیسای دمشق گفت: این جنگ، کشورهای بسیاری را نیز مانند عراق و لبنان دچار مشکل کرده است و اگر مردم دنیا می‌خواهند که واقعیت سوریه را درک کنند باید به سوریه بیایند و بفهمند که چه کسی این کار را کرده است چرا که ریشه اصلی این جنگ در اسرائیل، اروپا و ایالات متحده است.

وی در پایان گفت: کار جنگ در سوریه با سیاست‌های دولت‌های غربی حل نخواهد شد. تمام ما سوری هستیم حتی اگر که از سراسر دنیا و با تفاوت‌های زیاد دینی و فرهنگی به اینجا آمده باشیم. در سوریه مشکل مذهبی نداریم و همه مذاهب با اتحاد در کتار هم زندگی می‌کنند مسیحیان و مسلمانان کنار هم به خوبی خدا از ما می‌خواهد که در مقابل ظلم با هم متحد باشیم. دنیا باید با سیاست و فرهنگ مناسب و قانون به کمک بیاید تا آینده سوریه ساخته شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما