شناسهٔ خبر: 16232 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نان و پنیر وسبزی خوری در کن کنار لیلا حاتمی

مراسم «عصرانه ایرانی» با تلاش سینماگران ایران عصر روز گذشته 19 می (29 اردیبهشت) در بازار کن برگزار شد که حضور مهمانان خارجی نیز در این عصرانه چشمگیر بود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ عصر روز گذشته (دوشنبه 29 اردیبهشت) مراسم «عصرانه ایرانی» در بازار کن با حضور چشمگیر مهمانان خارجی و چهره های ایرانی برگزار شد. در این مراسم که با همت سازمان سینمایی ایران در بازار کن برگزار شد چهره هایی از ملیت های مختلف حضور داشتند و از این مراسم استقبال کردند.

طی برنامه ریزی های قبلی لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران و داور بخش اصلی مسابقه شصت و هفتمین جشنواره کن در چتر سینمای ایران حضور پیدا کرد و با مهمانان خارجی و ایرانی به گفتگو پرداخت.

قرار بود که عباس کیارستمی کارگردان بین المللی سینمای ایران نیز حاتمی را در این مراسم همراهی کند، اما این اتفاق نیفتاد و او از حضور در مراسم «عصرانه ایرانی» در بازار کن بازماند.

 در این مراسم مهمان های خارجی و اهالی بازار کن از چتر سینمای ایران بازدید کردند و در مورد فرهنگ ایرانی و فیلم های سینمای ایران با کارگردانان سینما و چهره های ایرانی به گفتگو پرداختند.   

عصرانه ایرانی نان و پنیر و سبزی بود و سینماگران ایرانی با این طعام میزبان خارجی ها بودند.

سیف الله صمدیان، بهروز افخمی، علی معلم، غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، مرجان شیر محمدی، مصطفی کیایی، رضا درمیشیان،فاطمه معتمد آریا ، کیوان کثیریان و تعدادی از کارکنان غرفه سینمای ایران در بازار کن حضور داشتد و از مهمانان خارجی به گرمی استقبال کردند.  

این مراسم ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شد.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن این روزها در کشور فرانسه در حال برگزاری است.

نظر شما